וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים: 280 התלמידים בשדה בוקר עדיין בבית

רמי שני

22.10.2013 / 14:43

לפי משרד החינוך, הפנימייה ובית הספר פועלים באופן רשמי, אך שביתה של ועד עובדי מדרשת שדה בוקר מונעת מהתלמידים לשוב ללימודים. ראש המועצה דרש משר החינוך להציל את המוסד

כחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, 280 תלמידי בית הספר לחינוך סביבתי ואומנותי בשדה בוקר נאלצים להישאר בבתיהם מתחילת השנה, בשל השבתת הפנימייה על ידי ועד עובדי מדרשת שדה בוקר, שאליה משתייך המוסד החינוכי. מבחינת משרד החינוך, בית הספר פועל באופן רשמי, אך השביתה אינה מאפשרת את תפעולו, והתלמידים ממתינים לשוב לכיתות ולחדרי הפנימייה.

תפעול הפנימייה נמצא באחריות תאגיד מדרשת שדה בוקר ולטענת העובדים, לא קיים עמם הסכם שכר מוסכם כבר שבע שנים. הם איימו לא פעם בנקיטת צעדים, ולאחר שנוכחו לדעת כי שכרם וכן התנאים הסוציאליים שהם אמורים לקבל, נשחקו באופן משמעותי, החליטו להשבית את עבודתם. בית הספר אינו יכול לתפקד ללא עובדי מנהלה, משק ושירותים.

"היינו אתמול בדיון עם ההנהלה במשרד החינוך וניסינו להגיע למתווה פתרון", הסביר יוסי הרוש, חבר ועד העובדים. "המתווה הזה מוצג גם לעובדים וגם להנהלה. הוא כולל שלוש דרישות שלנו: הכנת הסכם שכר, הכללת תנאים סוציאליים בהסכם, והחזרת יושב ראש הועד לעבודה, לאחר שהושעה. בינתיים אין הסכמה והשביתה נמשכת". הרוש הצביע על אחד התנאים, שלטענת גורמים בשדה בוקר הוא הסיבה היחידה להשבתה - השעייתו של ראש הוועד. העובדים דוחים את הטענה הזאת: "הכי חשוב לנו להגיע להסכם שכר הוגן".

"השביתה על גב הילדים, למרות שהם אוהבים מאוד לבוא לכאן"

"מגיעים לכאן בני נוער מכל הארץ והשביתה הזאת היא על הגב שלהם", הסבירה דפנה ארבל מוועד ההורים. "הם מושבתים מלימודים ומהפנימייה, למרות שהם אוהבים מאוד לבוא לכאן. יש גם הורים ששילמו את שכר הלימוד, שעבורם הוא השקעה בעייתית ביותר, אבל הם היו מוכנים לשלם אותו לטובת הילד, ועכשיו הילדים בבתיהם".

ראש המועצה האזורית רמת נגב, שמוליק ריפמן, שהמוסד החינוכי נמצא בתחומה, שלח בתחילת השבוע מכתב לשר החינוך עם הצעה מנהלית לפתרון סכסוך העבודה, על ידי העברה זמנית של ניהול עובדי הפנימייה לחברה הכלכלית של המועצה. "אין לי ספק כי הפתרון המיטבי לסוגיה יהיה ניתוק הזיקה בין בית הספר לתאגיד", כתב ריפמן. "הצענו בזמנו להביא לחתימת הסכם ניהול לתקופה מוגבלת בין התאגיד לבין החברה הכלכלית רמת הנגב עד ייצוב המערכות השונות".

ראש המועצה דרש משר החינוך להתערב על מנת לפתור את הסכסוך במתווה שיוחלט עליו: "אבקש שתכנס ישיבה בראשותך לה יוזמנו נציגי התאגיד, המועצה, ועד ההורים ונציגות ועד המורים הבית ספרי במטרה לצאת למתווה משותף להצלת מוסד לימודים ערכי וייחודי בנוף הישראלי".

לקריאה נוספת
מהיום: 53 המכללות הטכנולוגיות שובתות
נתניהו ופירון ביקרו בכיתות: ”ילדים נפלאים”

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

  • עוד באותו נושא:
  • שדה בוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully