וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של מרדכי: התקשורת חרצה את דינו

31.10.2000 / 14:34

עם פתיחת משפטו טען פרקליטו של יצחק מרדכי: "לקחו אדם מהיישוב, מרחו אותו בזפת גוללו אותו בנוצות והביאו למרכז העיר"; בית המשפט השלום דחה את הבקשה למחוק את סעיף המעשים המגונים בטענה כי חל עליו חוק התיישנות; הדיון הבא בנושא נקבע לאמצע נובמבר

הבוקר נפתח, בבית המשפט השלום בירושלים, משפטו של השר לשעבר יצחק מרדכי בפרשת ההטרדות המיניות.

המשפט נפתח בהקראת כתב האישום, שלאחריו ביקש פרקליטו של מרדכי, עו"ד יאיר גולן, מבית המשפט, למחוק מהאישום הראשון את סעיף המעשים המגונים בטענה כי חל עליו חוק ההתיישנות. בית המשפט בהרכב של שלושה שופטים בראשות השופט, יעקב צבן, דחה את טענותיו, וקבע כי עדויות המתלוננות יישמעו בדלתיים סגורות.

במהלך הצגת הטענות האשים גולן את התקשורת בחריצת דינו של השר לשעבר עוד בטרם התחיל משפטו. "קיים חשש שיכולת ההגנה של הנאשם בתיק זה נפגמה בצורה קשה ומהותית, וזאת עקב מסע תקשורתי שנמשך חודשים בצורה חסרת תקדים". לדבריו, "חשוב שבית המשפט ידע שכל המסע התקשורתי היה במעמד צד אחד בלבד". לדעתו, "תנאי הפתיחה של המשפט הם, שלקחו אדם מהיישוב, מרחו אותו בזפת, גוללו אותו בנוצות והביאוהו למרכז העיר ואמרו שנעשה עכשיו משפט צדק".

עו"ד גולן, ביקש לבטל את אחת העדויות בטענה כי היא תהווה "פגיעה חמורה ביכולת הנאשם להתגונן בנסיבות מקרה זה". זאת מאחר והעדות, ניתנה על מקרה שארע על פי החשד לפני שמונה שנים. ואמר, "מבקשים ממנו להגיב אם נתן לטיפה או חיבק מישהי".

מהלך המשפט: 39 עדי תביעה ושלוש מתלוננות

הדיון הבא במשפטו של ח"כ מרדכי נקבע ל-23.11.00, במהלך המשפט יעידו מטעם התביעה 39 עדים בהם שלוש מתלוננות. כמו כן יעידו, ניצב יוסי סדבון, ראש אגף החקירות במשטרה, וח"כ זהבה גלאון, שאליה פנתה המתלוננת הראשונה, שעבדה בלשכת השר בתל-אביב.

שלב ההוכחות במשפט יחל בעוד כשלושה שבועות. המתלוננות עצמן יעלו לדוכן העדים בסוף נובמבר. הן יטענו כי מרדכי ביצע בהן שורה של עבירות מין בתקופות שונות: בעת שהיה אלוף פיקוד הצפון, בתקופה שכיהן כשר הביטחון בממשלת נתניהו, ובתקופה שכיהן כשר התחבורה בממשלת ברק. עדות המתלוננות תימסר בדלתיים סגורות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully