וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' לוואלה!: הקפאה בשטחים הייתה טובה משחרור אסירים

יו"ר האופוזיציה התראיינה ב"חי בכנסת" - התכנית הפוליטית החדשה של וואלה! חדשות. ח"כ לוין הבהיר: מי שרוצה למסור שטחים - שיפרוש מהליכוד וימצא לעצמו פלטפורמה אחרת

צילום מסך

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' התראיינה היום (שני) בתכנית הפוליטית החדשה של וואלה! חדשות "חי בכנסת" (מדי יום שני בשעה 15:00), והתייחסה למשא ומתן עם הפלסטינים שאינו מניב כל בשורה בשלב זה. "שחרור האסירים הוא לא הצעד המתחייב דווקא, היה יותר הגיוני להקפיא בנייה בהתנחלויות מבודדות", אמרה יחימוביץ' על החלטת ראש הממשלה. לדבריה, "יש רוב בכנסת לשתי מדינות לשני עמים, אך הוא לא קיים בקואליציית נתניהו". באשר לכניסה אפשרית של מפלגתה לקואליציה, הבהירה יו"ר העבודה כי הדבר לא יקרום עור וגידים בטרם תהי "התקדמות לקראת הסדר קבע, עם מתווה של הסדר קבע וערבויות אמריקניות", מה שלטענתה לא קיים כרגע.

יחימוביץ' התייחסה גם למינוי הטרי של קרנית פלוג לנגיד בנק ישראל, אותה הגדירה "המתאימה ביותר לתפקיד". "אני מסירה בפני נתניהו את הכובע, כי לפעמים יותר קשה להודות בטעות ולתקן אותה מאשר לעשות את הדבר הנכון", אמרה יחימוביץ'. "אני חולקת עליה בהרבה דברים, אבל על סמך שש שנים שבהן עבדתי מולה בוועדת הכספים אני יכולה לומר שמדובר באדם עם יושר אינטלקטואלי עצום, מאוד מעמיק ונקי כפיים", הוסיפה.

בעניין ייצוא הגז, אמרה יחימוביץ': "אקבל כל הכרעה של בג"ץ, יש לנו מאבק עקרוני על העתיד האנרגטי של מדינת ישראל. האם נהיה עצמאיים ונוכל לספק את משאבי האנרגיה, או ש-40% מעתודות הגז נייצא למדינות אחרות. זה קרב על הביטחון שלנו, על הצדק החברתי, על החלוקה של המשאבים. שלא קומץ תאגידי ענק יהנה ממאות מיליארדים והציבור יצא מופסד".

אמיר תיבון הכתב המדיני ועומרי נחמיאס הכתב הפוליטי של וואלה! חדשות. נועם מושקוביץ
תיבון ונחמיאס/נועם מושקוביץ

יחימוביץ' ודאי תשמח לשמוע שלמרות החיכוכים עמה, השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, בחר שלא להביע תמיכה ביריבה בפריימריז בעבודה, ח"כ יצחק הרצוג. פרץ, שעבר למפלגת התנועה וביקר את יחימוביץ' לפני הבחירות האחרונות לכנסת, אמר כי "מדובר בעניין פנימי של המפלגה, אני לא מתערב אבל לעולם לא אתנער ממפלגת העבודה". יתרה מזאת, הוא אף הסכים עמה בסוגיית שחרור האסירים. "אם הייתי צריך להחליט, הייתי מעדיף להקפיא את הבנייה בשטחים ולא לשחרר אסירים".

על שיחותיה של יו"ר מפלגתו, השרה לבני, עם נציג הרשות סאיב עריקאת, אמר פרץ כי "אם מישהו חושב שמבזבזים שם זמן על נימוסים ושתיית קפה הוא טועה. יש שם נושאים מהותיים, יש התקדמות ויש מתווה שמאפשר לצדדים להמשיך במשא ומתן". לדברי פרץ, "דווקא משא ומתן כזה, מתחת לרדאר, יכול להוליד הסכם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין מסכימים על כמה דברים. פרץ ויחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יריב לוין (הליכוד) התראיין גם הוא במשדר, והסביר בבהירות את הסבירות שראש הממשלה בנימין נתניהו יזכה לתמיכה בתנועתו, במידה שינסה להביא להסכם עם הפלסטינים. "הליכוד היא תנועה שחרטה על דגלה את שלמות ארץ ישראל. מי שחושב שראוי לו ונכון לעשות פעולות של ויתור ומסירה של חלקי מולדת יש לו פלטפורמות אחרות שבהן הוא יכול לעשות את זה", אמר לוין.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שהשתתפה בתכנית, התייחסה לסוגיית תוואי הרכבת לאילת ואמרה: "כל טיעוני הממשלה עם המטרות שלשמן הייתה היוזמה פשוט קורסות אחת אחרי השנייה. שמעתי דוח חמור שמפיל את הרכבת לאילת. הרכבת לא מיועדת למשאות. מי ייסע לחופשה באילת ברכבת? מדובר על ביקוש קטן לנוסעים. נשאלת השאלה למי מיועדת הרכבת? זה פרויקט כל כך מופרך".

  • עוד באותו נושא:
  • חי בכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully