וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אמסלם: תומך בברקת לראשות עיריית ירושלים

18.10.2013 / 17:20

הח"כ לשעבר הלך נגד ההמלצה של ש"ס והחליט לתמוך בראש העיר המכהן: "עשה עבודה מצוינת ואין סיבה להחליף אותו". ליברמן ודרעי זועמים על ליצמן על שלא הביע תמיכה במשה ליאון

הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ נכנסות לישורת האחרונה: בירושלים, שני המתמודדים לראשות העיר, ניר ברקת ומשה ליאון, ממשיכים להיאבק על קולות החרדים והדתיים שטרם הביעו את תמיכתם באחד מהם. לוואלה! חדשות נודע כי חבר הכנסת לשעבר חיים אמסלם, שסולק מש"ס, תומך בניר ברקת לראשות העירייה. "ברגע שאריה דרעי ואביגדור ליברמן מובילים את המועמדות של משה ליאון", הסביר אמסלם, "אני כבר יכול להבחין בהתגלגלות השחיתות לירושלים". יחד עם זאת, ציין אמסלם: "אני מעריך את ליאון ומיודד עמו, אבל ניר ברקת עשה עבודה מצוינת ואין סיבה להחליף אותו. לכן, אני קורא לבוחרים שלי להצביע עבור ברקת".

גורם במטה הבחירות של ליאון העריך כי תמיכתו של אמסלם נובעת מרצונו לנקום בש"ס לאחר שסולק ממנה לפני שלוש שנים. בבחירות האחרונות לכנסת, כוחו של אמסלם בירושלים היה גדול, וכשהריץ את תנועת "עם שלם" הוא הצליח לגרוף יותר מ-4,000 קולות, אולם לא ברור כרגע אם כוח זה עדיין קיים.

בזירה החרדית ממשיכים הצדדים להיאבק על הקולות. בעוד שמועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" נמנעה השבוע מלפרסם תמיכה רשמית באחד המעומדים, ובמקום זאת קבעו רבני המועצה כי כל אחד יפעל לפי רבותיו, מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" פרסמה ביום חמישי מודעות בעיתונים החרדיים הקוראות לתמוך במשה ליאון.

בשלב הזה, הקרב הוא על קולות החסידים ועל "הפלג הירושלמי", שבראשו עומד הרב שמואל אוירבך. גורם במטה ברקת סיפר כי הם מחזיקים הסכמים עם חסידויות כמו גור, בעלז, קרלין והמחנה של הרב אוירבך. "גם אם הם ישימו לנו פתק לבן, הניצחון שלנו מובטח". מנגד, אנשי ליאון עושים כל שביכולתם כדי לסחוף אחריהם את החסידים. גורם במטה של ליאון סיפר כי עיקר המאמץ הוא סביב שתי חסידויות – גור ובעלז. "ההערכה היא שבעלז יחתמו לטובתו כבר ביום ראשון ויסחפו אחריהם גם את השאר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרב הוא על קולות החסידים. ליאון וברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה העיקרית הנתונה לפתחו של ליאון היא היעדר התמיכה של אנשי הרב אוירבך. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שותף גם הוא ללחצים המופעלים על החרדים לטובת ליאון. בימים האחרונים, מפעילים ליברמן ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, את כל כובד משקלם על החרדים כדי לגייס את הקולות החשובים שיכריעו את המרוץ.

ליברמן ודרעי העבירו בשבוע האחרון מסרים זועמים לח"כ יעקב ליצמן, נציגה של חסידות גור, ומי שנחשב לבעל השפעה על דעתו של הרב אוירבך. השניים טענו נגדו כי חרף הבטחותיו, החסידות אליה הוא שייך טרם פרסמה את תמיכתה בליאון. גם דרעי שיגר השבוע עקיצה חריפה לליצמן, לאחר שהבריז לו מפגישה בטענה צינית כי יש לו דברים חשובים יותר כמו "ענייני ירושלים".

בצאת השבת, יתכנסו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס לשיעור השבועי שאותו נהג למסור הרב עובדיה יוסף. אל השיעור צפוי להצטרף גם המועמד משה ליאון, שככל הנראה יקבל חיזוק משמעותי נוסף מהרבנים שכבר הביעו את תמיכתם בו. ככל הנראה, ינצלו בש"ס את השיעור ואת החשיפה הגדולה שלו לערים נוספות ברחבי הארץ שבהן דרוש חיזוק עבור המפלגה.

לקריאה נוספת:
אריה דרעי: "משה ליאון צריך להיות ראש עיר כי הוא מזרחי"
האזינו: דרעי חושף את תכנית ש"ס להפלת הממשלה
החלטה ראשונה ללא הרב: ש"ס ממליצה על משה ליאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully