וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזכרה לשמואל בן ארצי התקיימה בהר המנוחות

שלמה צזנה

18.10.2013 / 6:00

במלאות שנתיים למותו של הסופר, המשורר והמחנך, עלו לקברו בני משפחה ומוקירי זכרו, ובהם בתו שרה ובעלה, ראש הממשלה נתניהו, שספד: "שמואל הוריש את אהבת התנ"ך לאלפים"

אזכרה התקיימה אתמול (חמישי) בהר המנוחות בירושלים לשמואל בן ארצי, משורר, סופר ומחנך ישראלי שהלך לעולמו לפני שנתיים. באזכרה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, בתו של בן ארצי, וכן ילדיהם ובני משפחה נוספים.

אזכרה לשמואל בן ארצי, אוקטובר 2013. לשכת העיתונות הממשלתית
בני משפחת נתניהו באזכרה בהר המנוחות, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

בין המספידים היו רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', הסופר אייל מגד, וכן ראש הממשלה נתניהו, שאמר: "אלפי תלמידיו זוכרים את שמואל כמחנך דגול שהוריש להם את אהבת התנ"ך ומורשת ישראל שבערה בנפשו. אובדן משפחתו בשואה ואובדן יהדות אירופה בשואה היה פצע שלעולם לא הגליד בנפשו. עד ימיו האחרונים עיניו התמלאו בדמעות כשהיה מזכיר את אחותו יהודית שנספתה בשואה. אבל הוא מצא נחמה לא רק בבניין הארץ, אלא בהקמת משפחתו. הוא השתתף בגידול ילדינו, עזר להם בלימודיהם, ניחם אותם ברגעי עצב ומשבר ושמח בהישגיהם. שרה ואני מודים לך שמואל על האור שהבאת לחיינו".

"ישנם אנשים החולפים מן העולם ויהיה פועלם גדול ככל שיהיה על פני האדמה או חותמם בקרבנו כביר ככל שיהיה – אבל בלכתם, אין להם באמת הישארות", אמר מגד באירוע. "פרי עמלם נשאר, אבל הם עצמם נעלמים. שמואל, למרות שלא חולל גדולות ונצורות, לפחות לא בפרהסיה, לא במובן המקובל, יש לו הישארות. הישארות ממשית. בצניעות, בחשאיות, בהיחבאות אל הכלים, כמו שהאיר בעולם הזה, הוא מאיר מהעולם ההוא. יש לו אור להאיר לנו, ההולכים בחושך".

לאחר פטירתו של בן ארצי חידש נתניהו את מסורת חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה, שנוסד על ידי ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, ובן ארצי היה ממשתתפיו הראשונים. נתניהו הקדיש את החוג לזכרו של בן ארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully