וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה באזור הכנרת

18.10.2013 / 0:41

דיווחים על רעש האדמה התקבלו מאזור טבריה, צפת ונצרת עלית. המכון הגיאופיזי: לא דווח על נפגעים. "פתאום הכל התחיל לרעוד, ממש כל הבית", סיפר תושב מושב ארבל

רעש האדמה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר הורגש אמש (חמישי) בצפון ונקלט גם במכשירי המכון הגיאופיזי. לא דווח על נפגעים ונזק דווח בעיר טבריה. מהמכון הגיאופיזי עוד נמסר כי מוקד הרעש הורגש באזור הכנרת. גולשי וואלה! חדשות דיווחו על הרעד בטבריה, צפת ונצרת עלית וגם משטרת ישראל אישרה כי התקבלו דיווחים על הרעידה.

מעיריית טבריה נמסר: "עשרות רבות של פניות התקבלו במוקד העירוני, בהן דיווחי תושבים על נזקים. ניידות הפיקוח העירוני בדרכן למקומות המדווחים. עיריית טבריה עומדת לטובת תושביה ותיתן את המענה הנדרש על פי הצורך".

מושיקו ויצמן, בן 14, תושב מושב ארבל סיפר לוואלה! חדשות: "ישבתי בחדר שלי וראיתי טלוויזיה ופתאום הכל התחיל לרעוד, ממש כל הבית רעד. יש לנו טלוויזיה גדולה והיא רעדה כהוגן. כל המסך רעד. גם הספה רעדה והמנורות זזו. זו הייתה רעידה די חזקה. אני מעריך שהיא נמשכה שלוש שניות".

רעידת אדמה בעוצמה 5.3 הורגשה ברחבי הארץ. 11 במאי, 2012. AP
רעידת אדמה שניה בתוך שבוע/AP

ישבתי בחדר שלי וגלשתי באינטרנט. פתאום כל הבית התחיל לרעוד", סיפר אבי, תושב טבריה. "הכל זז. השולחן, הכיסאות. בהתחלה נבהלתי לא ידעתי מה קורה, אבל עד שקלטתי שזו כנראה רעידת אדמה – הכל נגמר".

דיוויד פישר, תורן מד"א בבית החולים פוריה בטבריה: "פתאום הקפה התחיל לטייל קצת על השולחן, הכורסה קצת רעדה, ובכלל כל המבנה רעד. זה היה קצת מוזר, אבל נגמר מהר".

מפלס הכנרת עולה מהגשמים. ג'יליס
מוקד הרעש הורגש בכנרת/ג'יליס

רק ביום שבת הורגשה בארץ רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר שהמוקד שלה היה בעומק הים התיכון, כ-70 קילומטרים מחופי האי כרתים ביוון. מהמשטרה נמסר אז כי בתום בדיקות אכן הורגשה רעידת קלה באזור מרכז הארץ אבל לא ידוע עד כה על נזק או נפגעים. מהמכון הגיאופיזי נמסר כי רעש האדמה לא נמדד במכשירים, אך גם אליהם הגיעו פניות של אזרחים שדיווחו על הרעש. כמו כן, לפי סוכנות רויטרס לא ידוע על נזק או נפגעים באיי יוון וביבשת עצמה.

גולשי וואלה! סיפרו כי הרגישו את הרעידה באזור המרכז ובדרום, אם כי לא דווח כאמור על נזקים שנגרמו בשטח ישראל. הגולשת הילדה דיווחה על רעד בבאר שבע, והגולש דורון הרגיש את רעש האדמה בשפלה.

ב-12 בספטמבר הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר בצפון ים המלח ובאזור ירושלים, כך נמסר מהמכון הגיאופיזי לישראל. לא דווח על נפגעים או על נזק. הרעידה הורגשה בשעה 4:20 לפנות בוקר במרחק של כ-30 קילומטרים מירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully