וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום יחלק תלושי מזון ל-120 אלף פלסטינים

שירות "הארץ"

15.8.2002 / 0:29

תוכנית חדשה של הארגון תעניק ל20% מהאוכלוסיה העירונית בגדה סיוע של 90 דולר בחודש; סוכנות הסיוע האמריקאית: בגדה שורר מצב חירום הומניטרי בשל מחסומי צה"ל, הסגרים והעוצר

הצלב האדום הבינלאומי הודיע היום על תוכנית סיוע חדשה לתושבים הפלסטינים הנזקקים בערי הגדה. התוכנית תטפל ב-20 אלף משפחות (כ-120 אלף בני אדם), המהוות כ-20 אחוז מהאוכלוסיה העירונית בגדה. על פי התוכנית, שתופעל עד סוף השנה, יקבלו המשפחות מדי חודש תלושי קנייה בשווי 90 דולר לכל היותר. באמצעות התלושים יוכלו התושבים לרכוש מזון ומצרכי יסוד מספקים שנבחרו על ידי הצלב האדום.

בהודעת הארגון פורסם, כי "הצלב האדום יזם את התוכנית כדי לסייע למשפחות שנפגעו קשה ביותר כתוצאה מהפעולות האלימות, הסגר והעוצר". לפני חודש פירסמה סוכנות הסיוע האמריקאית (USAID) דו"ח על מצב התזונה בשטחים, לפיו בגדה וברצועה שורר מצב חירום הומניטרי. עוד עולה מהדו"ח, כי מספר המקרים של תת-תזונה ואנמיה גדל, וכי עלה מספר המשפחות שאינן יכולות להשיג מצרכי מזון בסיסיים. בדו"ח נמצא כי 9.3 אחוז מהילדים בגדה סובלים ממצב של תת-תזונה זמני, ו-3.5 אחוז מהם סובלים מתת תזונה מתמשכת. המחקר מצא כי הסיבה העיקרית למחסור במזון היא המחסומים שמציבה ישראל (52 אחוז), והסגרים והעוצר (34 אחוז).

הארגון כבר יישם תוכניות דומות בכפרים בגדה, אז סייע לכ-180 אלף בני אדם. הצלב האדום הודיע כי ישראל, "ככוח כובש, מחוייבת להבטיח בכל עת אספקה הולמת של מצרכי מזון, תרופות ומצרכי יסוד לאוכלוסיה הנזקקת". בהודעה הודגש כי "שום אמצעי ביטחון לא יוכלו לגרום לכוח הכובש להתעלם מחובותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully