וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד איירליינס נערכת להכרזה על פשיטת רגל בסתיו הקרוב

יהודה שויצר

14.8.2002 / 23:45

חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב ניצבת בפני חוב של מיליארד דולר אותו היא חייבת לפרוע במהלך הרבעון הרביעי

יונייטד איירליינס הודיעה היום כי היא עורכת הכנות לקראת הכרזה על פשיטת רגל בסתיו הקרוב. חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב מסרה כי תקדיש את 30 הימים הקרובים לשיחות עם בעלי המניות על המשך דרכה ועל צעדי ההתייעלות בהם יש לנקוט.

יונייטד איירליינס דיווחה כי תערוך שינוי בתוכנית העסקית שלה, ואף תגיש בקשה רשמית לקבלת הלוואה מהממשלה הפדרלית בקרוב. החברה ניצבת כיום בפני חוב של מיליארד דולר אותו היא חייבת לפרוע במהלך הרבעון הרביעי. יונייטד איירליינס ציינה כי נוכח המצב בשוק ההון אין באפשרותה לגייס את ההון הנדרש באמצעות הציבור.

יונייטד איירליינס איבדה סכומי כסף נכבדים בעקבות מתקפת הטרור של 11 בספטמבר, ולאחרונה פתחה במגעים לקבלת הלוואה בהיקף של 1.8-2 מיליארד דולר מהממשלה.

עוד מסרה החברה כי בימים הקרובים היא תציג בפני העובדים תוכנית מפורטת לחיסכון בעלויות. בהודעה היום לא חשפה החברה אם במסגרת תוכנית זו תפטר עובדים - אך נוכח הודעות של חברות אחרות בענף על פיטורים, בהן אמריקן איירליינס שמסרה כי תפטר 7,000 עובדים, לא יהיה זה מפתיע אם הודעה דומה תבוא מכיוונה של יונייטד.

ענף התעופה עלה השבוע לכותרות בעקבות הודעת הפיטורים של אמריקן איירליינס והגשת בקשה לפשיטת רגל ע"י US איירווייס ביום ראשון. בעקבות הודעה זו השעתה בורסת ניו יורק מהמסחר את מניית US איירווייס, ומסרה כי תפנה לרשות ניירות ערך בבקשה למחוק אותה מן המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully