וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: 11 נערים ביצעו "תג מחיר" נגד ערבים בבירה

16.10.2013 / 16:47

על פי כתב האישום, נהגו הצעירים, בגילאי 17-13, לתצפת על כלי רכב בכמה מוקדים בירושלים. משהבחינו כי יושבים בהם ערבים, יידו לעברם אבנים, ניקבו את צמיגיהם וגידפו אותם

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר ארבעה כתבי אישום נגד 11 נערים, תושבי העיר בני 17-13, בגין ביצוע פעולות "תג מחיר" נגד ערבים בבירה בכמה הזדמנויות שונות בחודשים האחרונים. הנערים נאשמים בעבירות של נזק בזדון לרכוש, ניסיון להזיק בזדון לרכוש, החזקת סכין שלא כדין וסיכון חיי אנשים במזיד. לצד כתב האישום, הוגשה בקשה להארכת שחרורם ממעצר בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.

פעולת תג מחיר בשכונת עג'מי ביפו. יוני 2013. דרור עינב
צעיר הנאשמים בן 13/דרור עינב

בחודש ספטמבר האחרון עצרה משטרת ירושלים שני נערים בני 14 ו-16 בשכונת שמעון הצדיק שבמזרח העיר, לאחר שחרטו על רכבים השייכים לערבים במקום. בחקירתם גילו השוטרים שהשניים הם חלק מרשת שביצעה, כך לטענת המשטרה, מספר פעולות "תג מחיר" כנקמה על פיגועים נגד יהודים. על פי המשטרה, חלק מהנערים נהגו לתצפת על כלי רכב ומשהבחינו כי מדובר בערבים סימנו לחבריהם לתקוף אותם. בכמה מקרים, פתחו על פי החשד הנערים את דלת כלי הרכב, היכו את יושביו, ירקו עליהם וגידפו אותם בקללות בעלות גוון גזעני. במקרים אחרים, יידו לעבר כלי הרכב אבנים או ניקבו את צמיגיהם.

באחד מבין ארבעת האישומים, המתייחס לכל 11 חברי הקבוצה, במהלך חודש ספטמבר, בחמישה מועדים שונים לפחות, התאספו הנערים ברחוב ארזי הבירה ויידו אבנים לעבר מכוניות בהם ישבו ערבים בכוונה לפגוע בהם. על פי האישום, אחד מהנערים שימש כתצפיתן והודיע לשאר כאשר עוברים כלי רכב שהוא סבר שהם נהוגים על ידי ערבים, בעוד האחרים יידו אבנים בהתאם לתצפיות שערך. הנאשמים פגעו במספר רב של מכוניות באופן זה, כאשר לחלק מן המכוניות נגרם נזק, ושמשותיהן התנפצו.

"קו ישיר בין יגאל עמיר לתג מחיר"

סנגורם של הנערים, עו"ד איתמר בן גביר, מסר בתגובה כי "ההר הוליד עכבר. המשטרה דיברה על מחתרת של צעירים ועל היקף גדול של פעולות, אבל היום הסתבר שמדובר באירועים שהיקפם מצומצם, חומרתם לא רבה". לדבריו, "אין יום שבעיר העתיקה לא זורקים אבנים על יהודים, אבל אף פעם לא זכור לי על חקירה אינטנסיבית כל כך כמו שמתנהלת כיום".

מוקדם יותר היום, בנאום לציון יום הזיכרון לרצח יצחק רבין, התבטא במילים קשות ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, נגד מבצעי "תג מחיר" וקשר בינם לבין רוצח ראש הממשלה יצחק רבין. "יש קו ישיר שעומד בין המחתרת היהודית, יגאל עמיר ומבצעי 'תג מחיר'. חוסר הטיפול ברבנים הוא אחת הבעיות הגדולות ומאחורי יגאל עמיר, חד-משמעית, עמדו רבנים", אמר גילון, שכיהן בתפקיד ראש השב"כ בעת הרצח. גילון תקף את אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בפורעי החוק הבאים מקרב חוגי הימין הקיצוני, והזהיר כי "במבצעי 'תג מחיר'".

עוד בנושא:
"רוצח ראש הממשלה הבא יגיע מקרב מבצעי תג מחיר"
תושב בני ברק חשוד בהצתת "מנזר השתקנים" בלטרון
"תג מחיר" באבו גוש: צמיגים נוקבו, "ערבים החוצה"

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully