וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת פרס-עריקאת: עוד כספים והקלות לפלסטינים

15.8.2002 / 0:01

בפגישה בין צוותי המו"מ הוסכם כי ישראל תעביר לרשות 70 מיליון שקל נוספים; דנו בהגדלת מספר אישורי העבודה לפלסטינים ובהקלות הומניטריות נוספות; פרס: פגישה רצינית ומועילה

70 מיליון שקלים מכספי הרשות המוקפאים יועברו בתחילת השבוע הבא לרשות הפלסטינית - כך סוכם בפגישת צוותי המו"מ הישראלי והפלסטיני הלילה. בפגישה, שהתנהלה בראשות שר החוץ, שמעון פרס והשר הפלסטיני, סאיב עריקאת, נידונו ההקלות העתידיות שצפויה ישראל להעניק לפלסטינים. בקול ישראל דווח שפרס אמר בתום הפגישה כי היא היתה רצינית ומועילה.

העברת הכספים המתוכננת היא השניה מתוך שלוש. בפגישה, השתתפו גם שר הפנים הפלסטיני, עבד אל-ראזק יחיא, והשר דני נוה. סוכם כי הצדדים ייפגשו פעם נוספת בימים הקרובים. זאת, במטרה לתאם את הגדלת מכסת אישורי העבודה לפלסטינים באזורי התעשיה קרני וארז, ברצועת עזה. הצוותים דנו גם ביישום תוכנית עזה תחילה וכן בהקלות הומניטריות נוספות עליהן החליט הדרג המדיני בישראל.

אלוף בן ושירות "הארץ" מוסיפים:

במהלך הפגישה דנו צוותי המו"מ גם בתוכנית "עזה ובית לחם תחילה". הפלסטינים התלוננו כי ישראל מגבילה את הצעת הנסיגה לעזה בלבד. פרס אמר כי ישראל מציעה את עזה תחילה לא מסיבות טריטוריאליות, אלא פונקציונליות - כוחות הביטחון הפלסטינים ברצועה לא נפגעו. לדבריו, ישראל מוכנה לנהל שיחות מעשיות על העברת השליטה הביטחונית בכל מקום שבו תתחייב הרשות לשמור על השקט. כמו כן דחה פרס בפגישה את ההבחנה בין פיגועים בשטחים לפיגועים בתחומי הקו הירוק.

"עזה תחילה" - אבל בשקט

בטרם חודשו השיחות הבטיחה ישראל לרשות כי שני התשלומים הבאים של כספי המסים המוקפאים בישראל יועברו אליה בהקדם. התשלומים יהיו בסך 70 מיליון שקל כל אחד ויהוו 10% מהסכום המוקפא. הבטחה זו נתן ביום ראשון ראש לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס, לשר האוצר הפלסטיני, סלאם פיאד.

ראש הממשלה, אריאל שרון, כינס אתמול בבוקר את צוות ההיגוי המדיני, להכנת הפגישה עם הפלסטינים. שרון התיר לפרס ולשר הביטחון, בנימין בן אליעזר, לדון עם אנשי הרשות רק בצעדים מידיים להפסקת אש ולהקלת המצוקה הכלכלית בשטחים, אך לא בסוגיות מדיניות ממש.

בהמשך השבוע מתוכננות שתי פגישות ביטחוניות, לדיון בתוכנית "עזה תחילה" ובהקלות כלכליות מצד ישראל. הפלסטינים דורשים שישראל תיסוג גם מבית לחם, ושהנסיגה תהיה הצעד הראשון בביצוע התוכנית. מנגד דורשת ישראל שהפלסטינים יחלו בפעולות נגד הטרור. הפגישות המתוכננות יהיו בין שר הביטחון לשר הפנים הפלסטיני, עבד אל-ראזק יחיא, ובין ראש השב"כ אבי דיכטר והאלוף גיורא איילנד למקביליהם הפלסטינים. הפגישות מתעכבות עד לשובו של מוחמד דחלאן מחו"ל.

מקור ביטחוני ציין כי בימים האחרונים נרשמת ירידה בפיגועי הטרור. המקור העריך כי שני הצדדים עשויים להתחיל בשקט ביישום תוכנית "עזה תחילה", אפילו בלי להכריז על כך פורמלית.

בממשל האמריקאי הגיבו בחיוב לתוכנית "עזה תחילה". לפי דיווחים שהגיעו לירושלים מוושינגטון, פקידים בממשל אמרו שהתוכנית ברת ביצוע, ועודדו את הצדדים להתקדם לקראתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully