וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת רבין האמיתית - ביטחון ישראל

ד"ר חיים שיין

16.10.2013 / 10:20

יונתן בן ארצי, נכדו של יצחק רבין ז"ל, אמר במוצאי שבת בעצרת השנתית לציון רצח סבו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "חייב לכולנו את השלום". טעות יסודית - ראש הממשלה חייב לאזרחי ישראל, קודם כל, את הביטחון. בימים שבהם נרצחים ישראלים בדם קר על ידי מחבלים אכזריים, צריך מידה רבה של עיוורון מדיני לשיר את השיר לשלום, שרוחו כבר עשרות בשנים מחלישה את כוח עמידתם של כמה מאזרחי ישראל מול איומים מסוכנים, ממש כמו השיר על הבטחה ליונה עם עלה של זית. היונה כבר נשחטה באוסלו ועלה הזית קמל. עובדה היא שנביאי השקר תמיד דיברו על שלום, שמעולם לא הגיע. הם ידעו את כוחה המיסטי של המילה שלום ואת כמיהתם של היהודים לחיות בשלום עם שכניהם. הוכח יותר מפעם אחת כי מי שזורע אשליות של שלום קוצר אימה, ומי שמנבא על מזרח תיכון חדש מוביל למלחמה.

מורשתו האמיתית של יצחק רבין היא הדאגה לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל. את רוב חייו הבוגרים הקדיש רבין - איש הצבא והמדינאי - למאבק עיקש על זכותה של מדינת ישראל להתקיים בגבולות בני הגנה, מאבק שטרם הסתיים. ההיסטוריה תזכור אותו כמצביא וכראש ממשלה שידע כי יכולת שרידותנו במזרח התיכון מותנית בקיומו של צבא חזק, שיש בו חיילים עזי נפש שמוכנים למסור את נפשם על ערכי החירות והעצמאות.

בדידות מזהרת

יצחק רבין אהב את צה"ל ובז לכל דוברי השמאל שהפכו אותו לצבא כיבוש. אותם דוברים שנטלו מונופול על מורשתו ועיוותו אותה. שמאל שנכבש על ידי רומנטיקה אוריינטלית של שלום הזוי, שפגעה בנכונותם של צעירים לשרת ביחידות קרביות, בעיקר בהשפעת דמגוגיה של כיבוש, אחוות עמים וטוהר נשק. למרבה האירוניה, דווקא הפריפריה החברתית הישראלית - דתיים, מזרחיים ועולים חדשים - הם ממשיכי דרכו בצבא ההגנה לישראל. בימים אלה חשוב להזכיר כי רבין סלד מתופעת הירידה מהארץ, הציונות היתה במהותו, כמה ממספידיו הקבועים ירדו מהארץ ומטיפים לנו על שלום בזמננו.

ברוח מורשתו האמיתית של יצחק רבין, חשוב לזכור כי מדינת ישראל מצויה היום במערכה קיומית חשובה על עתידה ועל ביטחונה. רבים בעולם התעייפו ממדינה קטנה אשר במפות גיאוגרפיות אין אפילו מקום לכתוב את שמה על שטחה. לעיתים מתקבל הרושם כי סדר היום העולמי נע כבר עשרות שנים סביב מדינת ישראל. מיליארדי אנשים בעולם אינם מצליחים להבין מדוע מדינה ננסית, בגודל של עיר זניחה בסין, מרכזת כל כך הרבה תשומת לב. חורשי רעתה משוכנעים כי אילו ישראל לא היתה קיימת, השלום העולמי היה פורץ וקיצוני האיסלאם היו הופכים ל חתולים פרסיים מפונקים.

בידודה הבינלאומי של מדינת ישראל בימים אלו נובע מרצונה להמשיך להתקיים. אילו ראש הממשלה נתניהו היה מודיע שהוא מוכן לוותר על ירושלים, על יפו ועל לוד, אין ספק שהיה זוכה לחיבוק. חיבוק כל כך חזק שהיה מאבד את נשימתו. ראש ממשלה בישראל לא אמור לזכות באהדה עולמית, חובתו היסודית היא כלפי אזרחי ישראל - גם במחיר של בדידות מזהרת.

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully