וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלה במתקן הגז: הפסקות חשמל בכל הארץ

רמי שני

14.10.2013 / 10:07

שתי יחידות ייצור באתר גזר הפסיקו לעבוד, וכתוצאה מכך נרשמו שיבושים קשים באספקת החשמל. בין היתר, נתקעו עשרות אנשים במעליות, ואחרים במחסומי רכבות. "התקלה תוקנה מהר"

באזורים שונים ברחבי הארץ הורגשו הבוקר (שני) הפסקות חשמל, זאת בשל תקלה בשתי יחידות לייצור חשמל באתר החברה שבגזר. כתוצאה מהפסקות החשמל קרסו כמה מוקדים של כיבוי האש בשל מספר רב של תושבים שנתקעו במעליות. רבים אחרים נתקעו בכבישים נוכח השיבושים במערכת הרמזורים ובמחסומי הרכבות.

"נתקענו כאן עם שבעה אוטובוסים שלא יכולים לעבור את הפסים", סיפרה זהבה, מורה שהייתה בטיול עם תלמידיה באזור המכתשים שבדרום הארץ כשאירעה הפסקת החשמל, "המחסום ירד - אבל רכבת לא עברה במשך זמן רב. התקשרנו לרכבת ישראל, כדי לברר. עד שהגיע טכנאי, בזבזנו יותר משעתיים של הטיול ויש לזה השלכות רחבות". לאחר שיחה עם נציגות הרכבת, נשלח טכנאי לתיקון התקלה והמטיילים המשיכו בדרכם.

עובד במפעלי התעשיה במישור רותם, סיפר כי גם שם חשו את הפסקות החשמל: "הייתה כאן נפילה של קו מתח גבוה וזה גרם לנפילות מתח בהרבה מקומות במתקן", סיפר, "הבנו ממשמרות הלילה שהיו בעיות גם בשעות החשיכה". בדימונה סיפרו על פיצוץ שנאים בעמודי חשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקלה תוקנה אחרי חצי שעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחברת החשמל נמסר כי בשל תקלה באספקת הגז ממתקן חברת נתיבי גז לישראל (נתג"ז), הופסקה ב-8:22 בבוקר עבודתן של שתי יחידות ייצור באתר גזר, דבר שהביא לתקלות רבות באזורים שונים בכל הארץ. במקביל נפסק הזרם ממתקן נוסף, OPC.

"כשיש סדרה של תקלות, וכדי למנוע קריסה כוללת, המערכת יוזמות הפסקות קצרות שזה דבר שיכול לקרות ושהוא לא חריג", אמרו בדוברות חברת החשמל. "מדובר במשהו קצר - אחרי 10-30 דקות הושב הזרם לרוב הלקוחות והתקלה תוקנה".

"בעקבות אי סדירות אספקת חשמל מן הרשת הארצית, אירעה הבוקר בשעה 8:27 תקלה במתקן הגז הסמוך לתחנת הכוח גזר. התקלה נמשכה כחמש דקות, במהלכה הושבתה באופן חלקי בלבד הולכת הגז אל תחנת הכוח של חברת החשמל בגזר. צוותי התפעול של החברה פועלים בשטח לתחקור הנושא", מסרו מנתג"ז.

לקריאה נוספת:
יצרני החשמל הפרטיים: לא רוצים לממן את חברת החשמל
סערת שקע ותקע: העמימות הפופוליסטית הרסה כל חלקה טובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully