וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת העצרת לרב יוסף בבירה: אילו רחובות ייסגרו?

אלפי שוטרים יאבטחו את עצרת ההמונים לציון תום השבעה לפטירתו של הרב, שתיערך מ-22:30-18:00 בצומת בר אילן, ליד בית העלמין שבו נטמן. מ-15:30 ייסגרו רחובות מרכזיים

משטרת מחוז ירושלים נערכת הבוקר (ראשון) לקראת עצרת ההמונים שתיערך הערב במרכז העיר לציון תום השבעה לפטירתו של הרב עובדיה יוסף, שהלך בשבוע שעבר לעולמו בגיל 93. לקראת האירוע, שייערך בין השעות 22:30-18:00 בצומת בר אילן, סמוך לבית העלמין סנהדריה שבו הובא הרב למנוחות, ייסגרו לתנועה רחובות מרכזיים בעיר.

בארגון איחוד הצלה הושלמה ההיערכות לקראת העצרת, שבה צפויים להשתתף בין 100 ל-150 אלף בני אדם. עשרות חובשים ומתנדבים של הארגון יאבטחו את העצרת. כחלק ממערך האבטחה יופעלו מוקדים לריכוז ילדים שאבדו עד לאיתור הוריהם. כמו כן עשרות חובשים ופארמדיקים של מגן דוד אדום נערכים בליווי אמבולנסים של הארגון למתן טיפול רפואי בליווי יחידת האופנוענים של הארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהשעה 10:00 בבוקר ייסגר לתנועת כלי רכב רחוב חטיבת הראל, בקטע הרחוב שבין סנהדריה למעבר המתלה. כמו כן מהשעה 15.30 ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: ירמיהו, בר אילן, גולדה מאיר, לוי אשכול, שמואל הנביא והרחובות המובילים אליהם. ואולם כביש מספר 1 ושדרות מנחם בגין (כביש 50) יישארו פתוחים בשני הכיוונים במשך כל זמן העצרת. המשטרה קוראת לציבור הנהגים לעשות שימוש בדרכים חלופיות וכן במערך ההסעות שהוקם לצורך האירוע.

למעלה מחצי מיליון איש הגיעו להלווייתו של הרב עובדיה יוסף. יותם רונן
המשטרה קוראת לציבור להקפיד על כללי הבטיחות, הלווייתו של הרב יוסף בשבוע שעבר/יותם רונן

את האירוע צפויים לאבטח אלפי שוטרים ממשטרת המחוז, לוחמי מג"ב ומתנדבים, בסיוע מחוזות נוספים. משעות הבוקר יתפרשו הכוחות בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי בצומת בר אילן לשמירה על הסדר הציבורי והביטחון ולהכוונה ולאכיפת הסדרי התנועה.

מהשעה 14:00 בצהריים לא תותר כניסה לבית העלמין בסנהדריה למבקרים לא -מורשים. משטרת המחוז מנחה את באי העצרת לנהוג בזהירות ולא לעלות למקומות גבוהים כמו גגות בתים, אנטנות ומרפסות כדי למנוע פגיעה בחיי אדם. כמו כן המשטרה קוראת לציבור שלא לשנות את מיקומן של גדרות האבטחה שהוצבו באזור.

בית העלמין סנהדריה יום אחרי הלווייתו של הרב עובדיה יוסף, ירושלים. נועם מושקוביץ
מהשעה 14:00 לא תותר כניסה לבית העלמין סנהדריה. אבלים ליד קברו של הרב יוסף, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

מאות אלפי בני אדם השתתפו בשבוע שעבר במסע הלווייתו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס בבית יוסף בירושלים. כשההמון מקיף את הרכב ובו גופתו של הרב, יצא מסע הלוויה מישיבת פורת יוסף לעבר בית העלמין סנהדריה - אליו הגיע כעבור כמה שעות. אחרי טקס קצר, אמירת הספדים וקדיש, נטמן הרב. למעלה מ-300 משתתפים נפצעו בגלל הדוחק הרב, ו-15 מהם נזקקו להמשך טיפול בבתי החולים.

בשבוע שעבר הלך הרב יוסף הלך לעולמו בבית החולים הדסה עין-כרם בתום אשפוז של שבועיים. הרב יוסף, מנהיגה של ש"ס בשלושת העשורים האחרונים, שימש במשך עשור כרב הספרדי הראשי של ישראל. הוא נחשב לפוסק הלכה מרכזי בעולם התורה הספרדי ואף זכה בקרב חסידיו לתארים "פוסק הדור", "גדול הדור" ו"מרן" (מורנו בארמית).

קברו של הרב עובדיה יוסף הבוקר. נועם מושקוביץ
קברו של הרב עובדיה יוסף הבוקר/נועם מושקוביץ

ב-1970 זכה הרב יוסף בפרס ישראל לתרבות תורנית על ספריו ההלכתיים. באמצעות ש"ס, שהוקמה ב-1984, הפך לגורם רב השפעה בזירה הפוליטית ולמוקד עלייה לרגל של בכירי המדינה. הרב הותיר אחריו עשרה ילדים לאחר שבנו יעקב מת בשנה האחרונה, ומאות נכדים ונינים. ב-1994 הוא התאלמן מאשתו מרגלית.

עוד על פטירתו של הרב עובדיה יוסף
ארבעת בניו של הרב עובדיה מסרו את השיעור במקומו
בעולם מסקרים: נפרדים מ"האייתוללה של ישראל"
850 אלף איש ליוו את הרב יוסף בדרכו האחרונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully