וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים בכוננות לחג הקורבן: "שמרו על העדרים"

13.10.2013 / 19:41

המועצה האזורית גליל תחתון קראה לחקלאים שבתחומה להגביר את הערנות לקראת החג המוסלמי החשוב, בשל אירועי העבר ומידע מודיעיני ממשי. "הגניבות האלה יכולות למוטט בן אדם"

ביום שני הקרוב יחגגו המוסלמים את חג הקורבן ובעליהם של עדרי הכבשים והבקר נמצאים בכוננות ספיגה. בשנים האחרונות התגברה תופעת גניבת הכבשים והבקר ערב החג המוסלמי החשוב. השנה החליטה המועצה האזורית גליל תחתון לשלוח לראשונה מכתבי התרעה לבעלי העדרים שבתחומה וקראה לחקלאים להגביר את ערנותם ולהדק את השמירה על החיות שברשותם.

טלאים שנגנבו מ דיר ביישוב חורה, יולי 2012. חטיבת דובר המשטרה
גניבות שמסתכמות במאות אלפי שקלים/חטיבת דובר המשטרה

"זה לא סוד שלקראת שני החגים המוסלמים העיקריים – חג הקורבן וחודש הרמדאן – ישנה כוננות מיוחדת בעדרי הבקר והצאן", אמר מוטי דותן, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, "אבל השנה קיבלנו מידע מודיעיני ממשי על כוונות כאלה ולכן התרענו בפני בעלי העדרים להגביר את ערנותם ולהדק את השמירה. אני מברך את שכננו המוסלמים לרגל חג הקורבן, חג שכולו אהבה ורעות, אבל אני מבקש מהם שאת הבשר שהם אוהבים לאכול – יקנו בסופרים ולא יגנבו מבעלי העדרים".

הזדמנות "לדפוק קופה" במאות אלפים ולנוח

מקורו של חג הקורבן באמונה המוסלמית שבה מסופר סיפור "עקידת ישמעאל", המקביל לסיפור "עקידת יצחק" באמונה היהודית. על פי האמונה המוסלמית, אברהם הנביא – הלוא הוא אברהם אבינו במסורת היהודית – חלם כי האל ציווה עליו לשחוט את בנו ישמעאל ולהעלות אותו כקורבן למענו. כדי להוכיח את אמונתו באל, עלה אברהם עם בנו ישמעאל להר ערפאת שבמכה כדי לממש את המצווה, אולם אז שלח האל אל ההר כבש. אברהם, שהבין את הסימן, שחט את הכבש במקום את בנו. המוסלמים שלא מגיעים למכה כדי לקיים את טקס השחיטה מציינים אותו במקום מגוריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח לחקלאים בצפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת החג נוהגים המוסלמים בארצנו להתבדח ולומר כי ביום הראשון מבין ארבעת ימי החג, מריחים החתולים והכלבים את האסון שמאיים להתרגש עליהם ונמלטים למקומות מסתור. את בעלי העדרים הבדיחה הזאת מצחיקה קצת. "לפני חמש שנים גנבו לשכן שלי מהמושב כבשים ובקר, שלוש פעמים באותה שנה, ממקומות שונים בעדר", סיפר אלעד קוך, בעל עדר ממושב שרונה הסמוך לטבריה. קוך ספג נזק של מאות אלפי שקלים, עד כדי כך שחברות הביטוח כבר לא הסכימו להשתתף בעלויות.

הכנות לחג הקורבן בטייבה, נובמבר 2010. אורי לנץ
הכנות לחג הקורבן במרכז הארץ/אורי לנץ

"לפני קצת פחות משנתיים גנבו גם לי 130 ראש בקר וכבשים שערכם קרוב ל-400 אלף שקלים", הסביר קוך. "הגנבים ניצלו את הלילה הגשום והחורפי, נטרלו את האזעקות, שברו את הנעילה של שער הברזל, הובילו את הכבשים כשניים וחצי קילומטרים והעמיסו אותן על משאית. מאז הגניבה גם אנחנו שכרנו שומר לילה, קנינו כלבי שמירה, התקנו מצלמות אבטחה והוספנו מערכות אזעקה מתקדמות. השקענו 40 אלף שקלים במערכות המיגון וההתרעה, וזה לא כולל את עלות השכר של השומר".

מכת הגניבות לא פסחה גם על גם דודו, יצחק קוך: "אחוז גניבות הכבשים והבקר בשני החגים המוסלמיים העיקריים עולה בצורה דרמטית. הסיבה לכך היא שהביקוש בחגים גובר וגנבי הכבשים והבקר רואים בזה הזדמנות 'לדפוק קופה טובה' ואחר כך לנוח כמה חודשים. גם אנחנו עברנו סאגה משפטית ארוכה בעקבות גניבה של עשרות כבשים מהעדר שלנו, הגניבות האלה יכולות למוטט בן אדם".

לקריאה נוספת:
אופ"א מאיימת: הפסיקו מיד לשחוט כבשים או שתיענשו
שתי כבשים וכלב: המשימה המיוחדת של מג"ב בשטחים

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully