וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם שובר שיאים: איראן בוועדה לפירוק מנשק

8.10.2013 / 18:08

על רקע התקדמות תכנית הגרעין שלה, איראן מונתה כחברה בכירה בוועדת האו"ם לפירוק מנשק. שגריר ישראל הגיש מכתב תלונה בנושא: "כמו למנות סוחר סמים למנהל בחברת תרופות"

שיא חדש של אבסורד במטה האו"ם בניו יורק: שבוע בלבד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם מפני תכנית הגרעין של איראן, נודע כי הרפובליקה האיסלאמית תמונה למדינה מדווחת בוועדת האו"ם לפירוק מנשק ולביטחון בינלאומי. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, העביר היום (שלישי) מכתב תלונה חריף בעניין למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וכתב כי ההחלטה "דומה למינוי ראש קרטל סמים למנהל חברת תרופות".

במסגרת עבודת הוועדות של האו"ם, "מדינה מדווחת" היא זו שאחראית לרכז ולסכם את עבודת הוועדה, ולהגיש דוח בנושא לגופי המפתח באו"ם. במקרה הזה, איראן תהיה אחראית לרכז ולסכם את עבודתה של ועדה, שחלק גדול מעיסוקה יוקדש לתכנית הגרעין האיראנית. "אם זה לא היה מרגיז, זה היה מצחיק", אמר גורם דיפלומטי ישראלי, והוסיף: "מאז מינויה של לוב בימי קדאפי לראשות מועצת זכויות האדם, לא התקבלה באו"ם החלטה כל כך אבסורדית".

במכתב התלונה שהעביר השגריר פרושאור למזכ"ל האו"ם באן הוא כתב, בין היתר, כי "מדינה הנמצאת תחת סנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון בגלל פיתוח נשק גרעיני מונתה השבוע לדווח לאו"ם על מצב פירוק הנשק להשמדה המונית בעולם", והוסיף את השאלה המתבקשת מאליה: "איך ניתן להפקיד את הדיווח על פירוק הנשק בידי מדינה אשר אמורה להיות הנושא של הדו"ח?". עותק של המכתב הועבר גם לחברות מועצת הביטחון.

עוד בנושא
נתניהו: "איראן רוצה להשתלט על המזרח התיכון - ומעבר לו"
נתניהו: ”אסור לעולם להתפתות לתרגיל האיראני”
האיראנים מראים את הישבן לראש הממשלה נתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully