וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי במעצר: נתין סודני זוכה מאונס נערה

8.10.2013 / 12:05

מוחמד פאדול הואשם באונס של תלמידת תיכון במסיבה בווילה ליד בית שמש בשנה שעברה, אך השופטים טענו שלא ניתן להוכיח כי ידע שהיא שיכורה: "שאלות רבות מדי נותרו ללא מענה"

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה היום (שלישי) את מוחמד פאדול, פליט סודני בן 25, מאונס של תלמידת תיכון במהלך מסיבת סיום שנערכה בווילה ליד בית שמש בשנה שעברה. פאדול, שיוצוג על ידי עו"ד מוחמד ענאבסה מהסנגוריה הציבורית, הואשם במעשה במאי 2012, ומאז שהה במעצר, אולם השופטים, צבי סגל, משה דרורי ובן ציון גרינברגר, קבעו היום כי לא ניתן להוכיח את אשמתו, וזיכו אותו מחמת הספק.

האירוע התרחש באפריל 2012, כאשר תלמידי התיכון חגגו בבווילה "אחוזת גן עדן" ביישוב שדות מיכה שבאזור בית שמש, שאותה שכרו במיוחד לאירוע. על פי תיאור האירועים בכתב האישום שהוגש נגד פאדול, בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר נכנסה התלמידה לחדרו של פאדול, שעבד כמנקה במקום, לאחר ששתתה לשוכרה, ואז נשכבה התלמידה לצדו. בכתב האישום נטען כי בשלב הזה פאדול אנס את התלמידה, תוך שהוא מנצל את מצב השכרות שבו הייתה. כשעה לאחר מכן, חבריה לכיתה הבחינו כי היא נעלמו והחלו לחפש אחריה. רק כשנכנסו לחדרו של פאדול מצאו אותה ישנה על הספה והוא לצדה.

בתחילה האשימה הפרקליטות את פאדול באונס התלמידה, אך בהמשך נאלצה להפחית את חומרת כתב האישום ולהסתפק בעבירה של מעשים מגונים בנסיבות מחמירות בלבד. עם זאת, בקביעתם היו, זיכו השופטים את פאדול גם מעבירה זו. בהכרעת הדין הם ציינו כי הם מאמינים למתלוננת, אך החליטו לזכות את הנאשם משום שהיא לא זכרה חלקים גדולים מהאירוע, ומשום שעל סמך הראיות הנוכחיות לא ניתן להוכיח מעבר לכל ספק סביר, כמתחייב במשפט הפלילי, שפאדול ביצע את המעשים תוך שהוא מנצל את היותה שיכורה.

"המתלוננת נכנסה מיוזמתה למיטתו של הנאשם"

השופטים ציינו כי המקרה שנדון בפניהם הוא מקרה בלתי שגרתי, שכן במקרים רבים הנוגעים לניצול מצב המונע הסכמה חופשית בהקשר של אלכוהול או סמים מסוכנים, הנאשם הוא זה שהביא או גרם למתלוננת להגיע למצב. במקרה הזה, הנאשם כלל לא השתתף במסיבה ואף לא שהה בשטח הווילה בשעות הרלוונטיות, אלא ישן במיטתו. המתלוננת נכנסה מיוזמתה לחדרו ולמיטתו, והביעה הן במילים והן בהתנהגות רצון לקיים עמו יחסי מין או אינטראקציה מינית אחרת. אף בהנחה שבפועל מצבה של המתלוננת היה "מצב המונע הסכמה חופשית", הרי בנסיבות של המקרה לא ניתן לייחס לנאשם מודעות למצב זה. "מדובר בסיטואציה יוצאת דופן, בה המתלוננת נכנסה מיוזמתה למיטתו של הנאשם".

השופטים גם אמרו כי מבלי להקל ראש בתחושות המתלוננת בנוגע לדברים שהתרחשו – לא ניתן להתעלם מהקשיים האובייקטיביים: "שאלות רבות מדי נותרו ללא מענה. העדויות אינן מאפשרות מסקנה חד-משמעית ביחס לאשמתו של הנאשם ולמלא את הפערים באופן שיאפשר את הקביעה מעבר לספק הסביר שהנאשם אשם במעשים שיוחסו לו", קבעו השופטים.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

עוד בנושא:
אישום: אזרח סודני אנס נערה שיכורה במסיבת סיום
חברי התלמידה מבית שמש: "עשו לה טראומה לכל החיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully