וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשתו של מרדכי למחוק חלק מכתב האישום נגדו

31.10.2000 / 10:46

פרקליטו: הוספת עבירות, שלכאורה חלה עליהן התיישנות, לכתב האישום, נועדה להכפיש את מרשי; השופטים קבעו כי אין באישומים הללו בכדי להכפיש את הנאשם; הבוקר נפתח משפטו של השר לשעבר בעוד כשלושה שבועות יחל שלב ההוכחות

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשתו של ח"כ יצחק מרדכי למחוק חלק מכתב האישום נגדו.

פרקליטו של מרדכי, יאיר גולן, ביקש למחוק מהאישום הראשון את סעיף המעשים המגונים, כיוון שחל עליו חוק התיישנות לאחר חמש שנים. לטענתו, הכללת הסעיפים שחלה עליהם התיישנות "אין בהם אלא כדי להכפיש את שם הנאשם".

השופטים קבעו כי אין באישומים הללו בכדי להכפיש את הנאשם. עו"ד גולן אמר לקול ישראל כי "ההחלטה לא משנה מהותית שום דבר במשפט, קו ההגנה לא השתנה".

הבוקר נפתח משפטו של מרדכי בהקראת כתב האישום בפני הנאשם. מרדכי מואשם בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית. מרדכי כופר באישומים המיוחסים לו.

39 עדים יעידו מטעם התביעה, בהם שלוש המתלוננות, וכן ניצב יוסי סדבון, ראש אגף החקירות במשטרה, וח"כ זהבה גלאון, שאליה פנתה המתלוננת הראשונה, שעבדה בלשכת השר בתל-אביב.

שלב ההוכחות במשפט יחל בעוד כשלושה שבועות. המתלוננות עצמן יעלו לדוכן העדים בסוף נובמבר. הן יטענו כי מרדכי ביצע בהן שורה של עבירות מין בתקופות שונות: בעת שהיה אלוף פיקוד הצפון, בתקופה שכיהן כשר הביטחון בממשלת נתניהו, ובתקופה שכיהן כשר התחבורה בממשלת ברק. עדות המתלוננות תימסר בדלתיים סגורות.

סעיף המעשים המגונים מתייחס ל-א', חיילת ששירתה בלשכתו של מרדכי כשהיה אלוף פיקוד צפון. על פי כתב האישום נהג מרדכי לבצע בגופה של המתלוננת מעשים מגונים ללא הסכמתה. הוא דרש ממנה לחבקו במה שהגדיר "חיבוק אבהי" כאשר הוא כורך את זרועותיו סביבה ומצמיד אותה אל גופו, כמו כן נהג מרדכי להפתיע אותה בחיבוק מאחור וללטף את אחוריה בזמן שהתכופפה לקחת את הדואר היוצא, שאותו הניח דרך קבע במגירה שבתחתית שולחנו.

המשפט יתנהל בפני הרכב של שלושה שופטים בראשות השופט יעקב צבן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully