וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 14 תלמידי ישיבות תקפו ערבים בירושלים

6.10.2013 / 14:44

הנערים, בני 16-13 הודו בחקירתם בלפחות 20 מקרים שבהם תקפו נהגים ערבים, יידו אבנים והציתו וניקבו צמיגי כלי רכב במזרח הבירה. אבי אחד החשודים: "הם הסתבכו במעשה קונדס"

צילום: יוסי אלי, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה עצרה בשבועות האחרונים 14 תלמידי ישיבות מרחבי הארץ בחשד שהתארגנו לביצוע פעולות "תג מחיר" נגד ערבים בחודשים האחרונים במזרח ירושלים – כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הנערים, בני 13 עד 16, חשודים שביצעו שורת פעולות אלימות בחודשים האחרונים בשכונת שיח ג'ראח ובאזור דרך בר לב, מתוך שנאת ערבים וכנקמה על פיגועים שבוצעו נגד יהודים.

החקירה נפתחה לאחר ששני נערים נעצרו בשבוע שעבר, בעת שגרמו נזק לכלי רכב של ערבים בשכונה. בעקבות חקירתם, נעצרו שאר חברי ההתארגנות. החשודים הודו בחקירתם כי במהלך החודשים האחרונים הם תקפו בהזדמנויות שונות, בלפחות 20 מקרים, נהגים ערבים שנסעו בדרך חיים בר לב בעיר, יידו אבנים לעבר אוטובוסים של ערבים, הציתו כלי רכב השייך לערבי המתגורר בשכונה וניקבו צמיגים של כלי רכב השייכים לערבים.

כמו כן, סיפרו הנערים לחוקריהם כי טרם התקיפות, הם נהגו להציב תצפיות ברחובות שונים, לזהות כלי רכב או הולכי רגל ערבים, וכשאלה היו נעצרים ברמזור אדום הם היו מסמנים לחבריהם ליידות לעברם אבנים. במקרים אחרים הם קראו לחבריהם לפתוח את דלת הרכב, לירוק על היושבים בו ולהכותם.

הנערים נעצרו על ידי חוקרי ימ"ר ירושלים, וארבעה מהם כבר שוחררו בתנאים מגבילים, בשם גילם הצעיר. שאר החשודים נמצאים עדיין במעצר, ובמשטרה צופים מעצרים נוספים.

"חקרו את ילדינו בתנאי מעצר קשיים כאילו הם כנופיית פשע", סיפר היום אביו של אחד החשודים. "מדובר בילדים בני טובים שהסתבכו במעשה קונדס - לא בפושעים מסוכנים. הם דורסים ילדים חלשים בשביל כותרות על 'כאילו' הישגים בעיתון".

סנגורו של אחד הנערים החשודים, הנחשב לחשוד העיקרי בפרשה, ששוחרר היום בתנאים מגבילים, עו"ד איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "במקרה זה מוטיבציית היתר של המשטרה הייתה בעוכריה. לפי הצהרות נציג המשטרה, הפרקליטות יכלה להגיש כתב אישום כבר בשבוע שעבר אך המשטרה ביקשה להוסיף ולחקור עוד ועוד, למצוא עוד חשדות ועוד עבירות, כל זאת כאשר הקטין נמצא יותר משבוע במעצר ובית המשפט מסביר למשטרה פעם אחר פעם כי מדובר בחריג".

לקריאה נוספת:
נדיר: אישום נגד מתנחלים על תקיפת אוטובוס פלסטיני
חשד: תלמידי ישיבה ניפצו מצבות נוצרים בירושלים
עוד "תג מחיר": צמיגי 6 מכוניות נוקבו בבית צפאפא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully