וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי צליינים בחרמון: "ההר שמתואר בברית החדשה"

5.10.2013 / 15:42

האם רמת הגולן מתחילה לנשוף בעורפו של הגליל בקרב על הפופולאריות של אתרי העלייה לרגל? 1,300 צליינים השתתפו במיסה על ההר הגבוה בארץ, שנמצא בדרך להפוך לאתר קדוש לנצרות

מדי שנה מגיעים לגליל מאות אלפי צליינים הנוהגים לבקר במקומות המקודשים לנצרות בכנרת, בנהר הירדן, בהר תבור ובנצרת. אלא שאתמול (שישי) בחרו 1,300 נוצרים אוונגליסטים מארגון כנסייתי גדול בדרום אמריקה לקיים דווקא בהר החרמון את טקס היובל להקמת הארגון, וערכו מיסה המונית במקום.

אנשי הצוות של אתר החרמון, שרגילים לראות עשרות אוטובוסים מצטופפים בחניון האתר רק בשיא עונת החורף, נאלצו הבוקר להתרגל למעמד החדש שקיבל ההר. לא פחות מ-28 אוטובוסים גדשו אתמול בבוקר את אתר החרמון, ועליהם צליינים מברזיל, קולומביה, אקוודור, ונצואלה ומדינות נוספות. טקס היובל נפתח בריצה של 50 צליינים במעלה ההר, מהכפר הדרוזי מג'דל שמס עד לאתר החרמון. בהמשך, עלו הצליינים במעלה ההר תוך שהם שרים זמירות דתיות עד לקיום המיסה.

"זה התחיל בקיץ שעבר", הסביר שאול אוחנה, מנהל אתר החרמון, "בחורף פחות הרגשתי אותם, כי הם נבלעו בהמולה של המוני המבקרים שמגיעים לכאן בגלל השלג". הוא סיפר כי "במהלך השנה היו טפטופים של עשרות צליינים שהגיעו בעיקר מדרום אמריקה, שהתכנסו להם ושרו יחד מזמורים דתיים כשעלו ברכבל. ניסינו להבין מה הסיבה להגעתם לכאן, אבל לא הבנו את השפה שלהם והם לא הבינו אותנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלפי הצליינים בחרמון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

התעלומה נפתרה לפני כמה חודשים, כאשר אוחנה קיבל פנייה מקורט קאופמן, מנכ"ל חברת התיירות הצליינית "ג'נסיס טורס", שליוותה בעבר את עלייתם לרגל של עשרות אלפי צליינים בזמן ביקוריהם של האפיפיורים יוחנן פאולוס השני ובנדיקטוס ה-16 בארץ. במכתב ששיגר קאופמן להנהלת אתר החרמון ולצה"ל, הוא ביקש לאפשר לבישוף מסדו, ראש כנסיית "יוניברסל" בברזיל, לערוך מיסה על פסגת החרמון, אשר תועבר בשידור לוויני חי ל-15 מיליון נוצרים אוונגליסטים ב-182 מדינות ברחבי העולם. במהלך הטקס, הכריז הבישוף מסדו בפני מאמיניו כי החרמון הוא הר ההשתנות של ישו, עליו מסופר בברית החדשה.

"סיפור ההשתנות בברית החדשה מתאר איך ישו השתנה על פסגתו של הר. בדומה למעמד הר סיני, שם קרנו פניו של משה, במעמד ההשתנות של ישו בגדיו הלבינו", הסביר קאופמן. "על פי האמונה הנוצרית, ההשתנות הציבה את ישו במעמד שווה למשה רבנו ולאליהו הנביא, ולמעשה אישרה את מעמדו כבן האלוהים. "בסיפור מתוארת עלייתו של ישו להר גבוה, אך לא מוזכר שמו של ההר. החל מהתקופה הצלבנית, הסברה הרווחת היא שהמעמד המקודש התרחש בהר תבור, אך קאופמן מספר כי "בשנים האחרונות, חלק גדול מהנצרות האוונגליסטית החלה לטעון שמדובר במקום אחר. הר גבוה ומרשים כמו שמתואר בברית החדשה הוא הר החרמון".

"היום נערכת כאן המיסה ההמונית הראשונה של הקהילה אבל עדיין מוקדם להגיד מה תהיה ההשפעה שלה ושל ההכרזה הרשמית של הבישוף על המעמד של ההר", סיפר אוחנה. הוא הוסיף כי אינו פוסל את האפשרות שיוקם "אתר מותאם לצליינים, כפי שעשו בכנרת, בנהר הירדן ובמקומות נוספים".

לקריאה נוספת
לראשונה מאז פרוץ המהומות בסוריה: שני פצמ”רים נפלו בחרמון
לראשונה זה 10 שנים: שלג ירד בחרמון בחודש אפריל
טקס ה”אפיפניה” באתר הטבילה בירדן: סיור מיוחד

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully