וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מתנחלים מיצהר חשודים שתקפו שוטרים

יהושע בריינר

1.10.2013 / 12:21

לפני שבוע הגיעו כוחות משטרה ליישוב בשומרון כדי לעצור את פעיל הימין בועז אלברט. בעת המעצר הותקפו השוטרים בידי התושבים באבנים ובשקיות שתן וצואה וצמיגי הניידות נוקבו

צילום: אלירז פיין, עמותת חננו; עריכה: יאיר דניאל

שוב המשטרה פושטת על יצהר: שלושה תושבי ההתנחלות בשומרון נעצרו הלילה (שלישי) בחשד כי היו מעורבים בתקיפת שוטרים בעת מעצרו של פעיל הימין בועז אלברט בשבוע שעבר. הלילה פשטו כוחות גדולים של יס"מ ושל המפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י על ההתנחלות ועצרו שלושה חשודים, שניים מהם בשנות ה-40 לחייהם ואבות לשמונה ילדים, ועצור נוסף - פעיל ימין בשנות העשרים לחייו. הם נעצרו ללא עימותים. במשטרה מזכירים כי בעת מעצרו של אלברט בשבוע שעבר, מעצר שארך קרוב לחמש שעות, הותקפו השוטרים בין היתר באלימות, כולל ניקוב צמיגי הניידות, יידויי אבנים ואף השלכות של שקיות מלאות בצואה ושתן. השלושה יובאו להארכת מעצרם היום בצהריים בבית משפט השלום בכפר סבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אלברט בעת מעצרו לפני שבוע/מערכת וואלה, צילום מסך

"תקיפת השוטרים והפרות הסדר בעת מעצרו של אלברט לא יעברו לסדר היום", אומרים במשטרה, "אנו רואים בחומרה תקיפות שוטרים ולא יהיו פשרות עם מי שביצע את העבירות הללו והדין עמו ימוצה". במשטרה מדגישים כי צפויים מעצרים נוספים. במקביל, הוארך הבוקר מעצרו של אלברט בדיון שנערך בבית המשפט בכפר סבא, החשוד בהפרת הוראה חוקית בכך שהמשיך לשהות ביצהר על אף צו הרחקה מנהלי שהוציא נגדו מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון.

כזכור, אלברט כבל עצמו אל תוך מתקן מברזל שהכין במיוחד בעת הגעת המשטרה לעצרו, ובכך עיכב את הפעולה וגרם לה להימשך שעות ארוכות. במהלך זמן זה הגיעו עשרות תושבים מיצהר אל ביתו של אלברט, הפריעו לשוטרים לעצור אותו וכן חסמו את כלי רכב של המשטרה שחנו באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אלברט מקבל טיפול לאחר שהופעל נגדו אקדח הטייזר/מערכת וואלה, צילום מסך

לפני כחודש וחצי עלה שמו של אלברט לכותרות, כאשר פורסם סרטון המתעד את מעצרו על ידי המשטרה, כיוון שהפר צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון. בסרטון ניתן היה לראות את פשיטת המשטרה על ביתו של אלברט ביצהר, ובין היתר נראים אנשי היס"מ שהגיעו לביתו מפעילים כוח רב ומחשמלים אותו באקדח חשמלי (טייזר), על אף שלטענתו הוא לא התנגד למעצר. מעצרו של אלברט עורר סערה ציבורית על התנהלות השוטרים באירוע ובעקבותיו הורה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, להקפיא את השימוש באקדח הטייזר על ידי השוטרים.

עוד בנושא:
עימותים בין מתנחלים לשוטרים בבית הפעיל שחושמל
מי תומך במתנחל שמפר צו הרחקה? ח"כים ורבנים
תיעוד: שוטרים עוצרים פעיל ימין ומשתמשים בטייזר

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully