וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים משתדרג: ירכוש ספינות מסוג "סופר דבורה"

30.9.2013 / 2:32

משרד הביטחון נערך לרכישתן של ספינות מסוג "סופר דבורה" סימן 3 עבור פלגת הדבורים שאחראית על שמירת הגבול הימי מול חופי לבנון. ספינות דומות פעולות מול רצועת עזה

במשרד הביטחון ובחיל הים נערכים לרכישת ספינות מסוג "סופר דבורה" סימן 3 עבור פלגת הדבורים שאחראית על שמירת הגבול הימי מול לבנון. בגזרה זו מתבצעת פעילות ביטחון שוטף על ידי כלי השיט של חיל הים ביניהם דבורות סימן 1 וסימן 2. כושר התמרון הימי של הספינה, המכ"ם לגילוי מטרות אויב ויכולת האש המרשימה, טוענים בחיל הים, ישדרג משמעותית את יכולות החיל. ספינות דומות פועלות כבר בזירה הדרומית מול חופי עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כושר תמרון, מכ"ם לגילוי מטרות אויב ויכולת אש מרשימה. ספינת דבורה של חיל הים בפעילות/מערכת וואלה, צילום מסך

אין מדובר בחיזוק היחיד שמצטרף לכוח הימי של צה"ל. בחודשים האחרונים נרשמה התקדמות במסירת צוללת ה"דולפין" אח"י תנין שקיבלה ישראל מגרמניה. בחודש יוני האחרון אישרו גורמי צבא וביטחון בכירים כי בקרוב הצוללת תעבור מניסויים במים רדודים לניסויים במים עמוקים – דבר המעיד כי היא נמצאת בשלב הסופי של סדרת הניסויים לקראת המעבר מהמספנה בגרמניה לישראל.

במאי 2012 הושקה אח"י תנין, שנחשבת אחת המתקדמות בעולם מסוגה, בטקס שהתקיים במספנת החברה בעיר הגרמנית קיל. מחירה של הצוללת נאמד בחצי מיליארד דולרים, כאשר שליש מהסכום ממומן על ידי ממשלת גרמניה. חודש לפני כן חתם שר הביטחון דאז, אהוד ברק, על הסכם בנייה ואספקה של צוללת חדשה ומשופרת – השישית במספר של ישראל, שאמור להגיע ארצה ב-2017. בחודש אפריל האחרון הושקה בגרמניה הצוללת אח"י רהב, שנמצאת גם היא בסדרת הניסויים עם אח"י תנין, ואמורה להגיע לישראל ב-2014.

לקריאה נוספת:
כך תשחרר ישראל בני ערובה מקניון בתל אביב
"הפרקליט של השטן": הכירו את אויב הקצינים באמ"ן
מפקד הגיס הצפוני: "יש דרך למנוע ירי רקטות"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully