וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעיר ניסה לשחרר את הכריש מהכלוב - וננשך"

מנהלו של בן ה-26 שננשך בידו על ידי כריש מול חופי אשדוד מספר כי העובד גילה את הכריש באחד מכלובי הדגים בחווה וניסה לשחרר אותו. בית החולים: "לא נראה שיש סכנה ליד"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

הצעיר בן ה-26 שהותקף היום (ראשון) על ידי כריש בעת שעבד בחוות דגים מול חופי אשדוד הועבר לחדר הניתוח בבית החולים איכילוב בתל אביב, ומצבו מוגדר קל עד בינוני. בעקבות האירוע החריג, הסביר מנהל החברה שבה עובד הצעיר את שאירע: "העובד גילה את הכריש בכלוב, וכשבא לשחרר אותו, הכריש הסתובב ונשך אותו", אמר ירון טנדובסקי, מנהל חברת "ערדג" שמפעילה חוות לגידול דגים בכלובים במי הים. "אם הבנו נכון, הנשיכה לא היתה כל כך משמעותית".

לאחר שננשך, אנשי הצוות העובדים עם הצעיר סייעו לו לעלות לסירה שהובילה אותם אל הכלובים ולקחו אותו לנמל אשדוד. בדרך נמסרה הודעה על מצבו למגן דוד אדום, וצוות רפואת חירום המתין לו ברציף הנמל והוביל אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב לטיפול ולשיקום היד הפגועה.

צעיר ננשך על ידי כריש מול חוף אשדוד, מצבו בינוני

צעיר ננשך ע"י כריש ליד נמל אשדוד, ספטמבר 2013. דייב בוימוביץ'
הוא פונה על ידי עמיתיו לרציף בנמל אשדוד/דייב בוימוביץ'

פרופ' פנחס הלפרין, מנהל המחלקה לרפואה חמורה באיכילוב, הסביר כי הנשיכה גרמה לנזק לרקמות רכות, וכנראה לכלי דם. הוא הועבר לחדר ניתוח, ולאחר מכן יגדירו את חומרת הפציעה ואם ניתן לתקן את היד. "על פניו לא נראה שיש סכנה ליד. הנשיכה כוללת שיניים רבות, מה שאופייני לנשיכת כריש ששיניו חדות", אמר. "לפי מה שהבנו, אחרי שהוא ננשך הוא משך את היד והכריש לא המשיך לתקוף אותו. מצבו קל עד בינוני ומצבו יוברר לאחר הניתוח. אנו מקווים שהיד תהיה בסדר".

על פי פרופ' הלפרין, הצעיר הגיע לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה ובמצב יציב ואין לו פגיעה נוספת מלבד הפגיעה ביד. "על פי מה שהוא סיפר לנו, התקיפה הייתה מהירה מאוד ופתאומית, מה שאופייני לכרישים. אנחנו לא יכולים לומר בדיוק באיזה כריש מדובר, אבל לפי הנשיכה מדובר כנראה בכריש שגודלו שני מטר ואולי פחות, וזה המזל כי כרישים גדולים יותר – הנשיכה שלהם חמורה יותר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הצעיר שננשך ע"י כריש בחופי אשדוד פונה לאיכילוב, ספטמבר 2013. יותם רונן
חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים/יותם רונן

הוא עוד הוסיף כי זה המקרה הראשון שהוא זוכר בשני העשורים האחרונים שבו הוא מטפל באדם שננשך על ידי כריש בישראל. "בשירותי הצבאי זכיתי לראות מקרים כאלה, אבל אני לא זוכר מקרה כזה בים התיכון ומדובר באירוע מאוד חריג", הוא הוסיף.

האירוע התרחש בשעות הצהריים, אז עסק הצעיר בעבודות דיג בחוות דגים בים, כ-11 קילומטרים מהחוף. הוא סיפר כי הכריש תפס בידו בשעה שעבד בחווה, וריטש אותה מהאמה עד כף היד. הוא חולץ בסירה אל הנמל, וחובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים, כשהוא סובל מקטיעה חלקית של כף ידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully