וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טריון עומדת בפני גל פיטורים?

נטע יעקבי

14.8.2002 / 0:07

הערכות בשוק לפיהן החברה עומדת בפני פיטורים אינן מפתיעות; אנליסט: "רמת ההוצאות שלה גבוהה מדי, וההכנסות ירדו ב-85% ברבעון השני מאז רמת השיא"

על רקע אזהרות הרווח הרצופות של טריון והמצב העגום המשתקף מהדו"חות הכספיים שלה, הערכות הרווחות בשוק באחרונה, לפיהן החברה עומדת בפני גל פיטורים חדש אינן מפתיעות. לפי חלק מההערכות בשוק עומדת טריון לקצץ כ-40% מכוח האדם של החברה, כפי שפורסם היום ב"גלובס". לחברה כ-500 עובדים, מתוכם כ-200 עובדים בישראל. מטריון נמסר כי אין זה ממדיניות החברה להגיב על הערכות כגון אלו.

טריון הנמיכה את התחזיות זה 3 פעמים ברציפות בארבעת החודשים האחרונים, כאשר בפעם האחרונה, בסוף חודש יולי, הנמיכה החברה את התחזיות לשנת 2002 כולה. טריון העריכה כי הכנסותיה בשנת 2002 כולה יסתכמו ב-110-130 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 125-141 מיליון דולר. בחברה הסבירו כי הירידה החדה בביצועים נובעת מירידה בביקושים ומההאטה בפעילות הכבלים בעולם.

אולם, נראה כי קשייה של טריון אינם מסתכמים רק במצב הכללי בשוק. במשך שתי הזדמנויות ברציפות נפקדה טריון מרשימת החברות שקיבלו אישור למודמים מסוג DOCSIS 1.1 שפיתחו ממכון התקינה האמריקאי, CableLabs. כבר בסוף 2001 הודיעה החברה על השקת מודם לכבלים מדגם DOCSIS 1.1, וציפתה להתחיל לשווקו כבר ברבעון הרביעי של 2001. עם זאת, אי קבלת האישור ממכון התקינה מנע ממנה את תחילת השיווק והציב אותה בעמדה מאד לא נוחה מול המתחרות. בין החברות שקיבלו אישור למודמים ניתן למצוא את טקסס אינסטרומנטס, טושיבה, מוטורולה ו-3Com.

אנליסטים המסקרים את החברה אינם מופתעים מהאפשרות כי טריון תקצץ את כוח האדם שלה. "רמת ההוצאות שלה גבוהה מדי, וההכנסות ירדו ב-85% ברבעון השני מאז רמת השיא שלהן", אומר האנליסט קוב סדלר מבית ההשקעות דויטשה בנק, "לכן צפוי שהחברה תבצע קיצוצים, השאלה היא רק ההיקף".

בסיום הרבעון הראשון של השנה, אז דיווחה החברה על תוצאות נמוכות מהתחזיות ואף פירסמה אזהרת רווח, העריכו בחברה כי ההתאוששות תגיע במחצית השנייה של 2002 אולם לא סיפקו שום סימנים לאופטימיות. ואכן, מצב החברה היום מצביע על כך שההתאוששות עוד רחוקה מטריון. טריון איבדה כ-85% משווי השוק שלה מתחילת השנה, נתון לא מפתיע לאחר שהחברה לא הצליחה לקבל את אישור הכייבלאבס ובעקבות הדו"חות הכספיים שלה שמצביעים על המשך הידרדרות במצבה.

על התסכול בו נמצאים משקיעיה של טריון מצביעות חלק מההודעות בלוחות המודעות האלקטרונים באינטרנט. "מישהו באמת קונה מניות של טריון?", הביעו פליאה חלק מהמשקיעים בלוחות המודעות האלקטרונים, בעקבות הידיעה כי קרן ההשקעות וולדן קרסט הגדילה את חלקה בחברה בתקופה האחרונה.

רוב הכנסותיה של טריון מתקבלות ממכירת מודמים לשוק הכבלים אך נראה כי המצב בשוק הכבלים אינו צופן בחובו מגמות חיוביות כלל. "ההכנסות שלנו משקפות את האתגרים הקיימים בשוק", אמר מנכ"ל החברה, זכי רקיב עם פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני. גם במגזר הטלקום בו פועלת החברה ניכרת ההאטה, כאשר חברות רבות בענף הנמיכו את תחזיותיהם במהלך התקופה האחרונה. בתקופה זו של ירידה חדה בהכנסות, בולטת במיוחד קופת המזומנים הנאה של החברה, שעמדה בסיום הרבעון על 271 מיליון דולר. קופה זו מהווה גם משענת נוחה לחברה והיא בהחלט יכולה לתמוך בה בזמנים הקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully