וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בן 20 נמחץ למוות תחת קורה בתאונת עבודה

שלומי גבאי

23.9.2013 / 18:42

אף שבתחילה הביע לכך התנגדות, צה"ל יאפשר לקבור את החייל אור אסולין, שנהרג כשהפעיל מנוף במחסן בהוד השרון, בחלקה צבאית בטקס ממלכתי, אף שהוגדר כעריק

בתאונת עבודה בהוד השרון נהרג היום (שני) חייל צה"ל בן 20, תושב כפר סבא. החייל, אור אסולין, תושב כפר סבא, נמחץ תחת קורת פלדה שנפלה עליו בעת שהפעיל מנוף במחסן. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו. משפחתו דורשת שייקבר בחלקה צבאית, אך בצה"ל התנגדו לכך בתחילה, שכן החייל הוגדר כעריק. ואולם לבסוף הוחלט כי אסולין ייקבר בקבורה צבאית מלאה בחלקה צבאית על פי כללי הטקס.

ההחלטה התקבלה לאחר שמשפחתו של החייל פנתה לעו"ד שלומי ציפורי המתמחה בדיני צבא, וזה טען כי החוק מחייב את צה"ל לקבור כל חייל בחלקה צבאית, ללא קשר לזמן היעדרותו. "חוק בתי העלמין הצבאיים קובע כי מי שהוא חייל ונהרג במהלך שירות אז הוא ייקבר בלוויה צבאית ולצבא אין כל דרך חוקית למנוע זאת, גם הוא נחשב לנפקד", אמר ציפורי. לדבריו, השאלה האם משפחתו תקבל זכויות כמשפחה שכולה צפויה להיבדק בנפרד, "אולם לעניין הקבורה, החוק מאוד ברור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוגיית הזכאות לקבורה צבאית עולה מעת לעת בנסיבות יוצאות דופן. כך למשל, בחודש מאי האחרון, דרשה משפחתה של סוהרת שנרצחה כי היא תקבל קבורה ממלכתית. הסוהרת, סיוון כהן, נרצחה בידי בעלה, שוטר מג"ב לשעבר, גולן כהן.

לפי הנוהל הקבוע בשירות בתי הסוהר, רק סוהר או סוהרת שנפלו בעת מילוי תפקידם יזכו לקבורה צבאית – ומכאן שרס"ר סיוון כהן בת ה-28 שקיפחה את חייה מיריות בעלה, לא הייתה זכאית להיקבר בקבורה ממלכתית. מנגד, בעלה השוטר במשמר הגבול, היה עשוי לזכות בכבוד הזה, שכן במג"ב אין סייגים בנוגע לקבורה של איש שירות שמת. עם זאת, נוכח המקרה החריג, הוחלט כי כהן ייקבר קבורה אזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully