וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברון ביום שאחרי הפיגוע: "ממשיכים בשמחת החג"

יהושע בריינר

23.9.2013 / 12:08

יממה לאחר שחייל צה"ל נורה למוות ליד מערת המכפלה, היורה הפלסטיני טרם נלכד אך לאנשי היישוב היהודי בעיר אין כוונה לקטוע את אירועי החג. "יש עצב, אבל הטרור לא שולט בנו"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

למרות הפיגוע הקשה אמש, בחברון ממשיכים לחגוג את סוכות: אלפי ישראלים הגיעו הבוקר (שני) לחברון לציין את החג. אנשי היישוב היהודי בעיר, שמובילים את החגיגות, הודיעו כבר אתמול כי אין בכוונתם לבטל את האירועים המתוכננים, למרות מותו של לוחם גבעתי, סמל-ראשון גל (גבריאל) קובי, מירי צלף פלסטיני. בצה"ל אישרו לקיים את המופעים כסדרם והבוקר המשיכו אנשי היישוב בסיורים במערת המכפלה וביישוב היהודי בעיר. בנוסף, נערכים סיורים גם בבית המכפלה, המבנה לגביו הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל לאכלוסו המיידי בתגובה לפיגוע.

העיר חברון, יום לאחר פיגוע הירי. עומר מירון
החגיגות נערכות תחת אבטחה כבדה. חברון, היום/עומר מירון

החגיגות בחברון מתקיימות תחת אבטחה כבדה מאוד של צה"ל, שהזרים במהלך הלילה כוחות נוספים על מנת לתגבר את השמירה על החוגגים, במקביל לסריקות אחר הצלף הפלסטיני. אירוע השיא היום בחברון צפוי להיות הופעתו של הזמר החסידי הפופולרי, יעקב שוואקי. למרות המצב הביטחוני המתוח בעיר, למתנחלים אין כל כוונה לבטל את המופע. "אני נמצא כרגע במערת המכפלה עם עוד קבוצה שעומדת להתחיל בסיור והאלפים זורמים לכאן", סיפר דוד וילדר מהיישוב היהודי בחברון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"התשובה לרצח היא מה שאנו עושים כאן היום"

וילדר הוסיף כי ביישוב היהודי בחברון מצפים לראות היום 45 אלף מבקרים. "החל מהצהריים יחלו כאן מופעים עד הלילה ואין לנו שום כוונה להפסיק", הבהיר. "הטרור לא שולט בנו. ירו עלינו במשך שנתיים וחצי כמעט יום-יום והחיים כאן לא נעצרו. עם ישראל רוצה לבוא לחברון ואנחנו צריכים להראות שאנחנו ממשיכים בשגרת חיינו. אמנם יש קצת עצב בגלל רצח החייל ולבנו עם המשפחה, אבל התשובה לרצח היא מה שאנחנו עושים כאן היום - ממשיכים בשמחת החג".

סמ"ר גל (גבריאל) קובי הותיר אחריו זוג הורים ושני אחים קטנים. הוא יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. בטירת כרמל, היישוב שבו התגורר קובי, התקשו לעכל את הבשורה המרה על מותו. בין מאות המנחמים שהתאספו אמש סביב בית משפחתו, היה גם ראש העיר אריה טל. "זהו זעזוע בעיר בחגיגות שמחת תורה, כשאחד הנערים המצטיינים במחזור בית הספר 'שיפמן', בו סיים לפני כשנתיים, נפל מירי ישיר", אמר טל. "אני מכיר אישית את האמא שמשמשת גננת של הילד שלי. אני מכיר את המשפחה, מדובר במשפחה נהדרת. תמיד אומרים שהטובים נופלים, אז הטובים נופלים, והוא אחד מהם". גל הותיר אחריו זוג הורים, סמדר ועובד, ושני אחים קטנים. מועד הלווייתו טרם נקבע.

העיר חברון, יום לאחר פיגוע הירי. עומר מירון
"במשך שנתיים וחצי כמעט יום-יום והחיים כאן לא נעצרו". חברון, היום/עומר מירון

קובי נפגע מקליע אחד בצווארו. צה"ל פתח אמש בסריקות אחר היורה, אולם הוא לא נתפס עד כה. במהלך הלילה המשיכו כוחות גדולים של צה"ל בסריקות, שבמסגרתן נמצאו שני רובי ציד שאינם קשורים לפיגוע. בצה"ל ממשיכים לפעול הן במישור המבצעי והן במישור המודיעיני בסיוע שירות הביטחון הכללי. הבוקר קיבלה קבוצה בשם "פתאח אינתיפאדה" אחריות לפיגוע, אולם לא ברור אילו גורמים עומדים מאחורי פעילותה של הקבוצה.

במהלך היום יכנס גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בלשכתו הערכת מצב בעקבות האירועים, בהשתתפות גורמי צבא וביטחון. "אני משתתף בצערה של משפחת קובי בנפול בנה גל (גבריאל)", אמר יעלון. "צה"ל וכוחות הביטחון יניחו את ידם על המחבל ושולחיו ויבואו איתם חשבון. מדינת ישראל לא תסבול ניסיון של ארגוני טרור או של טרוריסטים בודדים לפגוע באזרחיה וחייליה ולשבש את שגרת החיים, ותפעל ביד תקיפה וקשה נגד כל ניסיון שכזה. המאבק בטרור הוא ארוך, ודורש מאתנו נחישות. נמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת על מנת לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל וביטחונם של אזרחיה".

הפיגוע בחברון - כותרות נוספות
תיעוד: השניות שלאחר פיגוע הירי אמש בחברון
בטירת כרמל סופדים לגל: ”ידענו שיתגייס לקרבי”
זעם בחברון לאחר הפיגוע: ”סוכות הפך לחג של דם”

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

חיילים בעיר חברון לאחר פיגוע הירי. נועם מושקוביץ
היורה עדיין לא נלכד/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully