וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור איסלאמי בלי מפקד עליון

ראובן ברקו

23.9.2013 / 7:31

קווי המתאר של מדינות אפריקה מושפעים מגורמים אתניים, שבטיים וכן מתכתיבי ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והאקלים. מדינות אלה מושפעות גם מהמורשת הקולוניאלית והדתית שעיצבה את דמותן בעת החדשה.

חלק ממורשת זו טמון בשרידי המיסיונריות הנוצרית שהותירה קהילות נוצריות במדינות היבשת, לצד קהילות בעלות מורשת איסלאמית. קהילות אלה, ברובן עניות, נמצאות בתהליך הקצנה בשל חדירה והטפה של פעילי ה"דעוה" האיסלאמיים, בעיקר תנועות טרור מבית אל?קאעידה השואפות להשלים את כיבוש אפריקה והתאסלמות תושביה.

עימות בין?דתי זה, המלובה בהסתה של השייח'ים המתבססים על דוקטרינת האחים המוסלמים, מציב את קהילות המיליונים הנוצריות במדינות חצויות אלה באפריקה בקרב הגנה. אירועי מרכז הקניות בניירובי שבקניה הם חלק משרשרת פיגועים במסגרת מלחמת הדת שמנהלים ארגוני הטרור האיסלאמיים של אל?קאעידה נגד הנוצרים, כדי להכחידם ולהרחיב את שליטתם ב"פאזל" האפריקני. במקרה הקנייתי, מדובר בחדירת טרוריסטים מסומליה האיסלאמית ללב קניה, שבה יש רוב נוצרי לצד מיעוט איסלאמי עני וממורמר.

מצור בקניון ווסטגייט, ניירובי. קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
עימות בין-דתי. הקניון הנצור בניירובי/רויטרס

טביעות האצבע הרצחניות של דוקטרינת הטרור של האחים המוסלמים שצמחה על צלחת ה"פטרי" המצרית - זו שהובסה, בינתיים, על ידי אנשיו של גנרל סיסי - מתוות את ציר ההתקדמות הנשאף של ארגוני הג'יהאד הנגזרים מתנועה זו בעולם, ובמיוחד באסיה ובאפריקה. אזורים אלה מוגדרים אצל "האחים" כ"אויב הקרוב", ובהם פועל הטרור האיסלאמי בעדיפות ראשונה.

מוטת הפעילות של התנועות הג'יהאדיסטיות הנגזרות מהאחים המוסלמים משתרעת מחופי מרוקו ומדינות צפון אפריקה - לוב, תוניסיה ואלג'יר - עבור במצרים, ירדן וסוריה ועד טורקיה; וגם מסודן וסומליה דרך תימן ועיראק ועד פקיסטן ואפגניסטן - כל מוקד מדמם שיוכרע אמור להפוך לאמירות איסלאמית ולהתאחד לבסוף לח'ליפות איסלאמית גלובלית.

חופרים באדמה המיוסרת

הדוקטרינה של האחים המוסלמים אינה מחייבת ניהול מרכזי עולמי של הקמפיין הטרוריסטי. כמו בסיפורו של גתה וביצירה המוסיקלית של פול דיקא "שוליית הקוסם": הטרוריסטים האיסלאמים משולים לאותו מטאטא מרוסק; כולם נושאים אותו קוד תפעולי אלים ותכליתם אחת: להשליט בכוח את האיסלאם על העולם.

יבשת אפריקה המתעוררת היא טרף קל. מדינותיה עתירות המשאבים חשופות למאמצי השתלטות של גורמים מדיניים וכלכליים עולמיים עתירי ממון וכוח, שאינם בוחלים באמצעים, בשחיתות ובשוחד כדי להשתלט על אוצרותיה.

לצד מדינות ותאגידי ענק מהמערב ניכרות גם טביעות האצבע של האיראנים והסינים הבוחשים בה, ורב הנסתר על הנגלה באשר למניעיהם של גורמים אלה ביצירת הכאוס.

כולם חופרים בתאוותנות באדמתה המיוסרת של אפריקה, בגורפם אורניום וחומרים משחיתים אחרים, וכן מחצבים יקרי ערך תוך כדי הסתייעות בשרים המושחתים של מדינות היבשת העניות. כולם חוגגים - והאפריקנים רעבים וחולים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טקסי קבורה של ההרוגים בפיגוע בניירובי, קניה. רויטרס
האפריקנים רעבים וחולים. טקסי קבורה של ההרוגים מאירוע הטרור/רויטרס

אחד המאפיינים של פעילות הטרוריסטים האיסלאמים היא ניידות הרפתקנית בשם הג'יהאד. במסגרת ניידות זו (כמו בסוריה), היכו הטרוריסטים האיסלאמים של "אל?שבאב" בניירובי שבקניה, במרכז הקניות "ווסטגייט" שחלקו בבעלות יהודית. ביטויי ההתחמקות מאחריות של נשיא סומליה לא הצליחו להסתיר מימד מפלצתי שמהותו בסלקציה.

דרישת "הסלקציה" של הטרוריסטים הסומלים בקריאתם למוסלמים להתפנות בכוונה להרוג את הנוצרים והכופרים האחרים (יהודים), מזכירה את הסלקציה שביצעו אידי אמין והפלשתינים ביהודים באוגנדה ערב מבצע אנטבה, ואת הסלקציה שביצעו הנאצים ביהודים במחנות ההשמדה.

שריפת הכנסיות במזרח התיכון - ובעיקר במצרים - מצביעה על המגמה. הטרור האיסלאמי אינו מסתפק רק ביהודים. בכך יש מסר לנשיא אובאמה: מי שבורח מהטרור, הטרור יגיע לביתו.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully