וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה טרור, ואתה ישראלי, ולא טוב שתהיה בן ערובה"

21.9.2013 / 20:35

25 בני אדם נהרגו היום כשמחבלים איסלמיים פתחו באש בקניון יוקרתי בניירובי, בירת קניה. במקום היו גם כמה ישראלים, בהם יריב קידר: "החבאתי את רשיון הנהיגה הישראלי שלי"

צילום: רוייטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מתקפת טרור מחרידה התרחשה היום (שבת) בקניון "ווסטגייט" היוקרתי שבניירובי, בירת קניה. לפחות 25 בני אדם נורו למוות כשחמושים איסלאמיים מארגון "שבאב" פרצו לקניון וירו לכל עבר, בעוד שלפחות 50 נוספים נפצעו. במרכז הקניון ממוקמים עסקים ישראליים רבים, ולכן נמצאו בו גם לפחות שלושה ישראלים, שחולצו כמעט ללא פגע מזירת הפיגוע, מלבד אחד שנפצע קל. בין הישראלים שהיו באזור היה גם יריב קידר, איש עסקים ישראלי, שסיפר על רגעי האימה.

מתקפת טרור בקניה: ”22 הרוגים בקניון בניירובי”

פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
זירת האימה בקניה/רויטרס

"מה שקרה זה שישבתי בבית הקפה ושמעתי יריות, פיצוצים ורימונים שזרקו בכניסה על השוטרים והתקרבו לאזור שלי", סיפר קידר. "מספר אנשים נשכבו על הרצפה. לידי ישב אדם שחטף כדור בבטן. במקביל שמעתי את היריות מתוך הקניון, יריות וצרחות של אנשים, ובלגן". לפתע, סיפר קידר, היריות התקרבו לעבר בית הקפה שאני הייתי בו. "מדובר בבית קפה ארט-קפה, בבעלות ישראלית", סיפר קידר, "יש שם כמה עסקים בבעלות ישראלית. אני נשכבתי על הרצפה, זה מה שאמרו לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013/רויטרס

התקשורת המקומית טענה שמדובר במחבלים המזוהים עם ארגון "שבאב" האיסלמי, וקידר אכן טען כי היו למחבלים חזות ערבית. על כן, הוא הבין כי זהותו הישראלית עשויה לסכן אותו. "החבאתי את רשיון הנהיגה הישראלי שלי. הרגשתי לחץ. אמרתי לעצמי שאני חייב למצוא דרך לצאת מפה ולהודיע. אתה מבין שזה אירוע טרור, ואתה ישראלי, ולא טוב שתהיה בן ערובה". לבסוף, סיפר קידר, החליט לנסות ולברוח. "היה שם איזה שער קטן שברחנו ממנו, וברחנו לכביש הראשי. גם כשהיינו פה עם הקהל הגדול עדיין שמענו יריות".

פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013/רויטרס

גורמים במשרד החוץ אמרו כי שלושה אזרחים ישראלים חולצו מהקניון ללא פגע, כאשר אחד יצא בכוחות עצמו והשניים הנוספים חולצו על ידי כוחות הביטחון המקומיים. למקום נשלח סגן השגריר יקי לופז וקב"ט השגרירות על מנת לוודא שלא נפגעו ישראלים באירוע שהתרחש בקניון שאותו פוקדים תיירים ותושבים זרים. עוד העריכו במשרד החוץ כי מדובר באירוע פנים קנייתי ולא במתקפת טרור נגד יעד מערבי, אך הדגישו כי כיוון שהאירוע טרם הסתיים, העניין עדיין נמצא תחת בדיקה.

פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013/רויטרס

סגן שגריר ישראל בקניה, יקי לופז אמר לוואלה! חדשות: "כל הישראלים חולצו בשלום. היה בחור פצוע קל שפונה לבית החולים וביקרנו אותו, לקחנו אותו לאחד הבתים של השליחים כדי שירגיש בבית. לא ידוע על ישראלים נוספים, גם לא מטיילים אקראיים". לופז הוסיף "האירוע בעיצומו, החוטפים מבוצרים במבנה. אנחנו מהצהריים, מתחילת האירוע, בחפ"ק של המקומיים, נשארים פה כדי להמשיך לסייע, הקנייתים הם ידידים קרובים שלנו ומשתדלים לעזור בכל דבר. באשר לישראלים, עוד מוקדם לקבוע עד כמה עלה מדד החרדה, מניח שיגבירו בזמן הקרוב את הערנות אבל ימשיכו בחייהם כישראלים המורגלים לסיטואציות כאלה".

"הם לא נראו כמו בריונים, זה לא נראה כמו אירוע שוד", אמר יוקה מנסה, שהיה בקומה העליונה בקניון כשהיריות הראשונות נשמעו. "זה נראה כמו התקפה. המאבטחים סיפרו שהם ירו בלי הבחנה". שר הפנים של קניה אמר: "יש אפשרות שזו מתקפת טרור, אז אנחנו לוקחים את העניין מאוד ברצינות".

  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully