וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תיקח טביעות אצבעות ממבקרים ממדינות מוסלמיות

13.8.2002 / 13:48

התוכנית תופעל באופן גורף על מבקרים מאיראן, עיראק, לוב, סודן וסוריה; טביעות האצבעות יוצלבו עם מאגר מידע של עבריינים ושל חשודים בפעילות טרור; התוכנית תצא לדרך ב-11 בספטמבר

משרד המשפטים האמריקאי הורה לקחת דוגמת טביעות אצבעות מכל התיירים שמגיעים ממדינות מוסלמיות במזרח התיכון. תיירים מישראל אינם נכללים בתוכנית. הממשל גם בחר תאריך סמלי לתחילת יישום התוכנית: ה-11 בספטמבר השנה. שר המשפטים האמריקאי, ג'ון אשקרופט, הביע תקווה שהתוכנית תתקן כמה מהליקויים שהביאו לפיגועים שאירעו בתאריך זה בשנה הקודמת. לאחר תקופת ניסיון של כ-20 יום, תוחל התוכנית ב-1 באוקטובר על כל הכניסות לארה"ב.

היוזמה לתוכנית באה מהקונגרס האמריקאי. חברי הקונגרס תבעו להקשיח את מערכת הכניסה לתחומי ארה"ב במסגרת החקיקה הענפה נגד הטרור. בעיתון "וושינגטון פוסט" דווח כי טביעות האצבעות של המבקרים הזרים יוצלבו מול מאגר המידע של עבריינים מוכרים ומאגר החשודים בפעילות טרור.

התוכנית תופעל על כל אזרחי איראן, עיראק, לוב, סודן וסוריה; על אזרחים שמהווים סיכון ביטחוני גבוה בהתבסס על קריטריונים מודיעיניים; ומבקרים המעוררים את חשד אנשי הביטחון בעמדת הבידוק.

"גזענות מהודרת"

שר המשפטים אשקרופט אמר: "הפגיעות של מערכת ההגירה שלנו הובהרה בנוקשות ב-11 בספטמבר. המערכת הזו תרחיב באופן משמעותי את מערכת הבידוק של אמריקה מפני המבקרים הזרים שעשויים להוות סיכון ביטחוני לאומי". אשקרופט הוסיף כי התוכנית גם "תספק קו הגנה חיוני במלחמה נגד הטרור". התומכים בתוכנית מציינים כי "פיילוט" שנעשה לתוכנית בחודשים ינואר-יולי הוביל למעצרם של יותר מ-2,000 מבקרים בלתי רצויים בארה"ב.

ואולם, כמה משפטנים טוענים כי מדובר בהתייחסות לא הוגנת כלפי מבקרים. קרל בארון, פרקליט למען מהגרים "זו דרך מהודרת לשרטט דיוקן באופן גזעני. רק על רקע מוצאו של אדם, הממשל מתכוון לנקוט נגדם את הצעדים הללו. אתם תראו פחות אנשי המזרח התיכון שיהיו מוכנים להגיע לארה"ב ואני תוהה אם זו אינה המטרה האמיתית למעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully