וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה: פלסטינים תוקפים ושודדים נהגי מוניות

17.9.2013 / 14:00

עשרות מקרים בשנה האחרונה: פלסטינים גוררים נהג מונית לשטחים, תוקפים אותו באלימות וגונבים את המונית. בעקבות ריבוי המקרים הקימו במחוז ש"י יחידה מיוחדת. המהדורה המלאה

מערכת וואלה!

נהגי מוניות ברחבי הארץ לא יכולים לעבוד בשקט. המשטרה מתמודדת בחודשים האחרונים עם חוליות של שודדי מוניות אכזריים, תושבי השטחים המתחפשים לנוסעים תמימים. עשרות מקרים אירעו בשנה האחרונה, בהם הובלו נהגי המוניות התמימים לשטחים בנסיעה שגרתית, ולאחר שעברו את המחסום הותקפו ורכבם נגנב. ערים כמו תל אביב, פתח תקווה, יהוד, יבנה, רחובות, חולון, בת ים, הוד השרון ועוד – כולן על הכוונת של אותן החוליות: "מדובר בתופעה רחבה של עשרות מקרים", ציין ראש מפלג תשאול בימ"ר מחוז ש"י, שמוליק פיאמנטה. "החוליות מבקשות בדרך כלל מנהג המונית להגיע לאזורי התפר, כמו אריאל או בנימין, מבקשים לעבור את המחסום ומכים בהם מכות נמרצות. ברוב המקרים זה נגמר באשפוזים. הרבה פעמים השתמשו בנשק קר - באחד המקרים נהג נדקר ביד, במקרה אחר נעשה שימוש בגז מדמיע או בשוקר חשמלי וכשהנהג מנוטרל, אז בורחים עם המונית לשטחי הרשות".

השיטה, אותה פיתחו לפי הערכות המשטרה כמה חוליות, היא פשוטה: מכיוון שמדובר ב"כסף קל" אותו ניתן להרוויח כתוצאה מגניבת המונית, מחליטים הגנבים, תושבי שטחים ברובם, "להתחפש" לתושבים יהודים. בחלק מהמקרים אף גייסו למשימה צעירה יהודייה, בת זוגו של אחד החשודים, כשהיא בהיריון, על מנת להסיר ממנה חשד. השודדים המיומנים מגיעים לנקודות שבהן ריכוזי מוניות גדולים ובוררים את "הטרף הקל ביותר שאפשר". יתרה מכך, מכיוון שברשות הפלסטינית הביקוש למוניות חדישות הוא רב, מרבית הקורבנות הם נהגים שבבעלותם כלי רכב מסוג מרצדס או סקודה. "השודדים נהגו לבחור במוניות שלא יותר מ-5,000 קילומטרים על הכביש", המשיך פיאמנטה. "התעוזה שלהם היא מדהימה".

"אנחנו לעסקי מוניות לא חוזרים"

החוליות שעמן נאלצים במשטרה להתמודד החלו לאחרונה להראות תעוזה גדולה אף יותר. כך, למשל, קרה עם שלמה בן חמו, נהג מונית בן 57 שנפצע באורח בינוני לפני כשבועיים באירוע אלים, שבמהלכו גם נדרס, לאחר שלא ויתר ונאבק עם התוקפים. "הגיעו אליו שני בני מיעוטים ורצו לנסוע לפתח תקווה", סיפר בנו של בן חמו, חיים. "בשלב מסוים בפתח תקווה הכניסו אותו לאתר בנייה. הוא חשב שהם עובדים. הם הגיעו לשכונה ואמרו לו 'תסתובב'. איך שנסע רוורס, חנק אותו הצעיר שישב מאחור. הוא התחיל לתת לו בוקסים לפנים ולצעוק 'תן את הכסף ורד מהמונית". בשלב זה, לאחר שיצא מכלי הרכב, החלו החשודים להלום בו ולהכותו בפניו ובבטנו וחזרו למונית, תוך שהם גונבים את מפתחות הרכב. בניסיון נואש, ניסה בן חמו להיתלות על המונית והחשודים דרסו את רגליו. בן חמו נפצע באורח בינוני ברגליו, והובהל מחוסר הכרה לבית החולים. כעת, ממשיך בן חמו להתאושש מן הטראומה, כאשר בנו סבור כי לא בטוח שיחזור לעבוד כנהג מונית לאחר הטראומה. טרם נתפסה החוליה ששדדה את כלי רכבו של בן חמו.

מזלו של גילי שמעוני, נהג מונית מרחובות, היה קטן אף יותר. לפני כחודשיים, כאשר היה באזור רמת אביב, ביקשו את שירותיו שני תושבי השטחים. לטענת שמעוני, השניים לא עוררו בו כל חשד. שני החשודים ביקשו להגיע לאריאל. שמעוני קבע כי בעבור הנסיעה על החשודים לשלם 300 שקלים. במהלך הנסיעה, החל להתעורר החשד אצל שמעוני, אך הוא המשיך בנסיעה. כאשר הגיעו למחסום סמוך לאריאל, ביקשו החשודים להמשיך מעבר למחסום לכיוון כפר זאטה. "התחלתי להיבהל", סיפר שמעוני. "החלטתי שאני מעדיף לוותר על הכסף שהם חייבים לי ואמרתי להם שייצאו מהרכב. אמרתי לאחד מהם 'עזוב אחי, סע', ופתחתי לו את הדלת. הם התעקשו ואמרו שזו הפרנסה שלי ומגיע לי הכסף. איך שהצעיר מאחור יצא מהרכב, הוא הצמיד לי סכין על מעבר לחלון". בשלב זה, הצליח שמעוני להימלט מן המונית ולברוח לכיוון אריאל, המרוחקת כרבע שעה נסיעה מן הכפר. "התחלתי לקרוא 'הגומל'", המשיך שמעוני תוך שדמעות חונקות את גרונו. "הייתי בטוח שאני הולך למות. כשראיתי תחנת דלק לאחר הליכה מרובה, נרגעתי".

רוב הנהגים המותקפים מודים: "אנחנו לעסקי מוניות לא חוזרים אחרי הטראומה". עד כה עצרה המשטרה ארבעה חשודים בביצוע המעשים, כאשר חלקם אף הודו ושחזרו את המעשים. ביחידה המרכזית של מחוז ש"י, המרכזת את המקרים, מבקשים מנהגי המוניות לא להתפתות אחר הנסיעות המחשידות הללו ולנסות לשמור על ערנות. לפני שבועיים גם החשודים בביצוע השוד של שמעוני נעצרו. "הוזמנתי למסדר זיהוי וזיהיתי חלק מהם", סיכם שמעוני. "אני מקווה שבעקבות הכתבה לפחות אוכל להציל אחד מן הנהגים שייתקלו בעבריינים האלו".

עוד במהדורה:

הטבח בבסיס חיל הים בוושינגטון: הרשויות בארצות הברית מנסות להבין מה הניע את ארון אלכסיס לצאת למסע הרג ולרצוח שניים עשר בני אדם? שרטטנו פרופיל של הרוצח שחבריו לא מאמינים שביצע את המעשה.

תעשיית המכירות סביב חילוץ הקונקורדיה: פרויקט החילוץ של ספינת התענוגות עלה 800 מיליון דולר, אבל גם צפוי להכניס רווחים ממכירת מוצרים נלווים: חולצות, כיסויים לטלפונים ניידים וכוסות קפה. מחירם של המוצרים שיוצרו לפני כשנתיים בעקבות הטביעה עלו בימים אלה בעקבות החילוץ.

מכבי תל אביב בפרו אבולושן: היום מגיעה לחנויות גרסת 2014 של משחק הווידאו פרו אבולושן ולראשונה תהיה בו קבוצה ישראלית, מכבי תל אביב. אוהדי הפועל תל אביב, היריבה, זועמים ומאיימים להחרים את המשחק.

התחזית: עלייה קלה בטמפרטורות, מחר מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully