וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי "עורף ראשים" בדרך לבחירות המקומיות

16.9.2013 / 14:35

לטענת פעילים בתנועה, יו"ר ש"ס מנסה להזיז מועמדים שהיו מזוהים בעיקר עם היו"ר הקודם אלי ישי, וממקם תחתם את אנשיו בערים שונות. "הוא לא השתנה, הוא שתלטן כמו פעם"

הבחירות לרשויות המקומיות ייערכו בעוד קצת יותר מחודש, ומחר כבר ננעלות רשימות המתמודדים - אך בתנועת ש"ס ה"בלאגן" עדין חוגג. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שהבין את גודל האתגר, ניסה להשפיע על האישים שיתמודדו מטעם התנועה ונתקל בלא מעט התנגדויות. לדברי פעילים בתנועה, דרעי ביקש "לערוף ראשים", הדיח כאלה שהיו מזוהים עם היו"ר הקודם אלי ישי, ואף שם מועמדים תחתם. נוכח המהלך הזה, החליטו כמה מהמודחים להתמודד עצמאית ולא ברשימת התנועה, דבר שעלול לפגוע בש"ס ובהישגיה בבחירות המוניציפליות.

"דרעי מחפש אנשים שיעשו את דברו ולכן הוא מנסה להנחית אותם במקום הנציגים הקיימים. הוא מתמקד בעיקר בהזזת אנשיו של ישי. הוא לא השתנה, הוא שתלטן כמו שהיה פעם. כל מה שהוא רוצה הוא עושה, ולא סופר אף אחד ולא מתייעץ עם אף אחד", אמרו פעילים.

בין הדוגמאות המובהקות לצעדיו של דרעי, ניתן לציין את המאבק על ראשות עיריית בית שמש. משה אבוטבול, ראש העיר המכהן מטעם ש"ס, זוכה אמנם לתמיכת התושבים החרדים וחלק מהמסורתיים – מה שעשוי לסלול את דרכו לקדנציה נוספת, אבל גם אותו ניסו "להזיז" מהתמונה. המהלך הזה לא יצא לפועל הודות ללחץ של רבנים בעיר, ודרעי נאלץ לסגת.

היו"ר התנצל

בראשון לציון, למשל, הוצב בראש רשימת ש"ס שמואל ג'מיל, הנחשב לאיש של ישי. אחרי ש"הוזז" מהרשימה, הוא החליט להקים סיעה עצמאית ולא לרוץ תחת ש"ס. סקר שבוצע מגלה כי ג'מיל צפוי לגרוף קולות רבים על חשבון מצביעי ש"ס. בכפר יונה הקים וניהל את הרשימה הרב יוסף הללויה, גיסו של ישי. דרעי, שנכנס לתמונה, החליט לשנות את הרשימה. העניין לא עבר בשתיקה והוחלט על הקמת סיעה חדשה שתרוץ נגד רשימת ש"ס. הרב הללויה פנה בכתב אל הרב עובדיה יוסף ופרש בפניו את הדברים. לאחר שדרעי נקרא אל הרב יושרו ההדורים, היו"ר התנצל והרשימה נשארה בניהולו של הללויה והוא זה שיחליט על זהות הנציגים במקום.

בש"ס משוכנעים: תוך זמן קצר נחזור לקואליציה. מור שאולי
"דרעי מתמקד בהזזת אנשיו של ישי"/מור שאולי

גם בבני ברק היה חשש מפיצול, לאחר שינויים שדרעי ביצע ברשימה, אך בסופו של דבר לאחר התערבותם של מספר רבנים, יצא יו"ר ש"ס כשידו על העליונה. במודיעין עלית התגבשה קבוצה של תושבים בראשות של יוני מזרחי למועצת העיר, שביקשו לתקן את האפליה של החרדים יוצאי ספרד, ולמרות ניסיונות לחבור לש"ס, טרם יצא לפועל האיחוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ש"ס רוצה לגדול, אבל אולי תצא מוקטנת

בירושלים, שם כבר "מפנטזים" על הגדלת הכוח במועצה מארבעה לשישה נציגים, עדיין לא נחתמה הרשימה, שכן יו"ר ש"ס מבקש לערוך שינויים. בין המועמדים שכנראה על הכוונת הוא אשר משאלי, שמזוהה עם ישי ושמוכר למדי בעיר בזכות הפעילות האינטנסיבית בתחום הנוער ונגד האפליה העדתית במוסדות החינוך החרדיים. משאלי מצדו בוחן את האופציות, ולא שולל ריצה ברשימה אחרת. יו"ר עמותת "נוער כהלכה", עו"ד יואב ללום, "סדין אדום" מבחינת ש"ס כעת, שוקל את צעדיו.

עדות אחרת לפיצולים הרבים היא שנכדו של הרב עובדיה יוסף, יונתן, החליט אף הוא להתמודד למועצת העיר מטעם רשימה ימנית כנציג שכונות התפר. לדברי מקורביו, הוא ניסה להשתלב ברשימת ש"ס, אך לאחר שהבין שאין לו מקום הוא החליט לרוץ במסגרת חלופית.

בעיר החרדית אלעד כיהנו לאורך השנים מועמדי ש"ס כראשי העיר, אך לפי מה שמסתמן – התנועה עלולה לאבד שם את התואר. ראש העיר הנוכחי יצחק עידן, שנמצא תחת חקירת משטרה, לא ממשיך להמשיך לרוץ כמועמד המפלגה. המאבק שמתנהל כעת הוא בין דרעי לבין הרבנים הספרדיים, ש"אינם מוכנים להנחתות". המועמד המוסכם שנבחר בשבוע שעבר הוא צוריאל קריספל, ששימש בתפקיד בעבר, ועדיין - רבים מרגישים שמדובר במינוי מלמעלה. לאור זאת, יש שטוענים בעיר כי יתמכו לבסוף במי שמסתמן כמועמד יהדות התורה, ישראל פרוש, בנו של חבר הכנסת מאיר פרוש. בנוסף, קבוצה של צעירים ספרדים הקימה סיעה ומתכוונת לרוץ למועצת העיר נגד ש"ס. "דרעי לא מחובר לשטח וחושב שהוא יכול להנחית עלינו כל מיני נציגים מלמעלה, אבל זה לא יעבוד. לא ניתן לו לפעול בצורה כזו ולהכתיב לנו מי יהיו הנציגים שלנו בעירייה", הדגישו.

אין עבודה משותפת

ביום חמישי האחרון התארגנה הפגנה מול משרדו של דרעי בהר חוצבים בבירה. מאות אברכים הגיעו למקום לאחר שקיבלו הוראה מהרב יורם אברג'יל לבוא ולמחות על התנהלותו של דרעי בבחירת הנציגים בנתיבות. סיפורים דומים מתרחשים גם בבאר שבע, באשדוד, בנתניה ובערים נוספות.
הביקורת על אופן התנהלותו של דרעי קיימת גם בין חברי הכנסת של ש"ס. לדברי כמה מהם, כל צורת ההתנהלות של הסיעה השתנתה לחלוטין. "יש ניתוק מוחלט בן הח"כים לדרעי", אמר גורם במפלגה. "אין עבודה משותפת, הוא עושה מה שהוא רוצה ומחליט הכל לבד. עד היום היו התייעצויות בכל נושא ובפעילות המוניציפלית ודעת הח"כים הייתה נשמעת, כיום שום דבר מזה לא מתקיים". לדברי גורם אחר, מנהלי האזורים לא מעודכנים אלא לאחר מעשה דרך התקשורת. "אצל אלי ישי היו התייעצויות עם מנהל האזור, עם הרבנים ורק לאחר מכן הייתה מתקבלת החלטה. עכשיו דרעי ואטיאס יושבים וחותכים. מי שלא טוב לו, שיחפש את החברים שלו, ככה לא מתנהלת תנועה". הגורם הוסיף שהתחושות מאוד לא טובות, שיש מרמור רב ושיש תחושה של חיסול חשבונות. "חברי הכנסת ממש אובדי עצות ולא ידועים מה לעשות", אמר.

לעומתם, מקורבי דרעי לא מתרגשים. "הגיע הזמן לעשות שינויים כדי לקדם את העניינים", ציינו. "חושבים שדרעי עורף ראשים, אבל זה לא נכון - צריך לעשות שינויים, וזה מה שהוא עושה. זה לא קשור לעובדה שהם מקורבי ישי", אמרו. לגבי הטענה שדרעי עובד ללא התייעצות עם האנשים בשטח אמרו: "הוא לא עובד לבד, ובחלק מהמקומות הוא היה רוצה לשנות את הרשימה יותר, אבל אי אפשר לעשות את זה ב'זבנג וגמרנו'. יש הרבה עבודה וצריך לקדם את הדברים. מובן שיהיו כאלו שירגישו ממורמרים ויטיחו האשמות כאילו דרעי מחסל חשבונות, אבל זאת לא המציאות".

לקריאה נוספת:
דרעי לכיפות הסרוגות: אני לא אויב, אני אח שלכם
ערב יום כיפור: הרב עמאר ביקש סליחה מהרב עובדיה
”אין מניעה שראשי העיר הנאשמים יתמודדו בבחירות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully