וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצווה למצווה: ברחוב החרדי כבר מתכוננים לסוכות

14.9.2013 / 23:07

ברחובות החרדיים בערים התמלאו הרחובות בגברים נושאי קרשים ובילדים שמכינים קישוטים לסוכות, שהחלו להיבנות עם צאת יום הכיפורים. גם שווקי ארבעת המינים כבר נפתחו

עם צאת יום הכיפורים הערב (שבת) מיהרו רבים לבתיהם בחזרה מבתי הכנסת השונים ברחבי הארץ לא רק על מנת לסעוד אחרי הצום, אלא גם כדי להתחיל בבניית הסוכה, כמקובל על פי היהדות במוצאי החג.

ברחוב החרדי מתחילים להתכונן לחג סוכות. טלי מאייר
מתחילים לבנות את הסוכה בירושלים, הערב/טלי מאייר

בערים בהם ריכוזי אוכלוסייה דתית וחרדית דוגמת ירושלים, בני ברק וביתר עילית, כבר מהערב (שבת) אפשר היה לראות את התכונה לקראת חג סוכות שיחול ביום רביעי - שעה שמהמחסנים הוצאו הקרשים, הבדים ואפילו הסכך, שנועד לבניית הסוכה. המנהג של בניית הסוכה כבר עם צאת יום הכיפורים נועד "להצמיד מצווה למצווה". כך, תוך זמן קצר הופיעו להן בחצרות ובמרפסות בערים שונות הסוכות הראשונות בהן יבלו רבים את ימי החג וחול המועד שיבוא בעקבותיו.

המנהג הזה הוא גם כמובן הזדמנות עבור הילדים, שעסוקים ביצירת קישוטי הסוכה כמיטב המסורת. במקביל, דוכנים וחנויות למכירת סוכות ואביזרים לסוכה נפתחו בקרבת שכונות חרדיות והם יישארו פתוחים אל תוך הלילה. גם מכירת ארבעת המינים מתחילה בשעה זו והיא תימשך עד השעות שלפני ערב חג הסוכות ביום רביעי.

ברחוב החרדי מתחילים להתכונן לחג סוכות. טלי מאייר
בריכוזים החרדיים כבר נפתחו דוכנים למכירת אביזרים לסוכה. מרכז ירושלים, הערב/טלי מאייר
ברחוב החרדי מתחילים להתכונן לחג סוכות. טלי מאייר
ברחוב החרדי מתחילים להתכונן לחג סוכות/טלי מאייר

אחרי יום כיפורים חם מהרגיל, שהוביל למאות נפגעים כתוצאה מהתייבשות, בתחילת השבוע יחזרו הטמפרטורות להיות סביב הממוצע לעונה. אולם, כבר באמצע השבוע, והלאה לקראת ערב החג, שוב צפויה עלייה בטמפרטורות והכבדה בעומס החום. ברוב אזורי הארץ יימדדו מעל 30 מעלות, וההקלה לא נראית באופק.

החום ששרר בסוף השבוע נתן אותותיו גם בצריכת החשמל ברחבי הארץ, ויום הכיפורים תשע"ד סיפק את נתון הצריכה הגבוה ביותר מאז קום המדינה. בשעות הצהריים נרשמה צריכה של 8167 מגה-וואט, עלייה של 29% לעומת הנתון אשתקד. גם אתמול בלילה, לאור הלחות הכבדה ועומסי החום ששררו הייתה הצריכה גבוהה יחסית - 5567 מגה-וואט, 21% יותר מהשנה שעברה.

לקריאה נוספת:
כיפור חם: 16 נזקקו להחייאה, מאות רוכבים נפצעו

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • סוכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully