וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג האוניברסיטאות בארה"ב: הרווארד כבר לא בראש

11.9.2013 / 20:44

האוניברסיטה היוקרתית בבוסטון פינתה את מקומה בראש הדירוג. שכר הלימוד ב-20 האוניברסיטאות המובילות עשוי להגיע לכ-50 אלף דולר בשנה, אך הסיכוי שתסיימו את התואר הוא 97%

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית התפרסם השבוע בארה"ב דירוג המכללות והאוניברסיטאות הטובות במדינה לשנים 2014-2013. כמדי שנה אוניברסיטאות היוקרה, המכונות "ליגת הקיסוס" (Ivy League) ובהן הרווארד, סטנפורד ופרינסטון - מדורגות גבוה ברשימה.

את המקום הראשון תופסת אוניברסיטת פרינסטון שבניו ג'רזי, במקום השני אוניברסיטת הרווארד בבוסטון ואחריהן ייל, קולומביה, סטנפורד, אוניברסיטת שיקאגו, אוניברסיטת דיוק, MIT, אוניברסיטת פנסילבניה, ואת העשירייה הראשונה סוגרת קאל-טק (המכון הטכנולוגי בקליפורניה). את הדירוג סוגרות האוניברסיטאות בקנט, מונטנה, דרום דקוטה, קנזס וצפון קליפורניה, המדורגות כולן במקום ה-201. הדירוג נקבע לפי כמה פרמטרים, ובהם אחוז המסיימים, תוצאות מבחני הכניסה של המתקבלים וגם שאלוני חוות דעת אישיים.

לחצו כאן לדירוג האוניברסיטאות המלא

שכר הלימוד יכול להגיע ל-49 אלף דולרים בשנה

בדירוג הקודם, לשנים 2013-2012, חלקו פרינסטון והרווארד את המקום הראשון, ואילו שנה קודם לכן הייתה זו הרווארד שהובילה את הרשימה. לדברי בוב מורס, האחראי על הדירוג מטעם אתר U.S News & World שמפרסם אותו מדי שנה, הדירוג של עשרת המוסדות המובילים אמנם לא השתנה משמעותית בהשוואה לשנתיים הקודמות, אולם במקומות הנמוכים יותר דווקא יש שינוי. מורס הוסיף כי בדירוג השתנה משקלם של פרמטרים שונים. "הדו"ח הנוכחי הרחיב את השימוש באחוז הבוגרים, הפחית את המשקל שניתן לדירוג התיכון שממנו הגיעו התלמידים, והוסיף משקל נוסף לבחינות ה-SAT וה-ACT (מבחני קבלה לאוניברסיטאות המקבילים לפסיכומטרי הישראלי – מ"ר)".

ואם חשקה נפשכם להתחיל ללמוד לתואר ראשון באחד המוסדות המופיעים ברשימה, דעו שמדובר במשימה לא זולה כלל. שכר הלימוד ב-20 המוסדות המובילים לא יורד מ-25 אלף דולרים בשנה. באוניברסיטת קולומביה שכר הלימוד אף מגיע ל-49 אלף דולרים בשנה. עם זאת, תוכלו להתנחם בעובדה שהסיכויים שתסיימו את התואר גבוהים מאוד – בחמש האוניברסיטאות המדורגות במקומות הראשונים אחוז הסטודנטים שמסיימים את כל שנות הלימודים הוא 97%.

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully