וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון החשפניות בניו יורק: יקבלו שכר מינימום

11.9.2013 / 2:12

קבוצת חשפניות מאחד המועדונים הגדולים במנהטן פנתה לבית המשפט בדרישה לזכות בתנאי העסקה ראויים. "קבעו עבורן מה ללבוש, מתי ללכת או איפה להתקלח. הן קיבלו 20 דולר למופע"

ניצחון החשפניות: בית המשפט הפדרלי בניו יורק קבע אתמול (שלישי) כי החשפניות באחד מהמועדונים הנחשבים בעיר יזכו לקבל שכר מינימום עבור הופעותיהן – מהלך שעשוי להסדיר את התעשייה הזו במדינה כולה. לדברי השופט בתיק, המעסיק ב"ריק'ס קברט" שבמנהטן בחר להתייחס אל העובדות בתור עצמאיות, ובכך פגע בתנאיהן, כשלמעשה היו עובדות שכירות של המקום.

התביעה שהתקבלה תקפה אמנם לכאלפיים מעובדות המקום שבלב ניו יורק, אולם כאמור מדובר בהרחבת המגמה של הפסיקה המשפטית בארצות הברית לפיה "רקדניות אקזוטיות" ראויות לקבל תנאי עבודה כשאר העובדים - ובזאת גם שכר מינימום, תשלום על שעות נוספות והגנות עבודה אחרות.

המאבק של קבוצת העובדות ב"ריק'ס", אשר הרגישו מנוצלות, החל כבר ב-2009. לטענתן, הן דרשו להיות מועסקות באופן ישיר, לזכות בתנאים הוגנים ולא להסתפק בתשר שהיו מקבלות על הופעותיהן. תשר, אגב, שהסתכם בכ-20 דולר למופע – על אף הדימוי השגוי שמספר על סכומי גדולים בהרבה. הרקדניות פנו לבעל המועדון על מנת שישלם להן משכורת על בסיס שעות העבודה, אולם זה סירב לבקשתן והבהיר להן כי הן "פרילנסריות".

"התרגשות רבה"

בעקבות זאת - הן פנו לבית המשפט, וזה קיבל את עמדתן, בתום משפט סבוך שארך כארבע שנים. בפסיקה, שהתפרשה על פני 65 עמודים, כתב השופט כי מועדון החשפנות ניצל את העובדות עד כדי כך שלא הייתה להן אפשרות להתערב בהחלטות שהתקבלו על חשבונן. בין היתר, כך נכתב, נאסר על החשפניות ללעוס מסטיק, להחליט מה הן לובשות או היכן הן מתקלחות - ואפילו לא לקבוע מה יהיו המשמרות שלהן.

"אחרי ארבע שנים של דיונים משפטיים, אנחנו מקבלות את החלטת בית המשפט בהתרגשות רבה", אמרה מישל דרייק, עורכת הדין שייצגה את החשפניות. "אנחנו חושבות שפסק הדין מבהיר היטב שמעסיקים אינם יכולים להימנע מחובתם לשלם משכורת לעובדים, תוך שהם מקווים שהלקוחות שלהם יעשו זאת בשבילם". ההחלטה הזו של בית המשפט בניו יורק מגיעה אחרי כמה תביעות דומות במדינות נוספות בארצות הברית.

לקריאה נוספת:
בריטניה מזועזעת: סטריפטיז בפריים טיים. צפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully