וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתחם הממוגן ברמב"ם מתעכב: "מה יהיה במלחמה?"

קובי מנדל

10.9.2013 / 21:52

מאות מיליוני שקלים כבר הושקעו בבניית המבנה התת-קרקעי שנועד לאפשר פעילות שגרתית תחת אש, אך בבית החולים טוענים שהאוצר מעכב העברת סכום נוסף. "בתל אביב זה לא היה קורה"

עיכוב בבניית מבנה תת-קרקעי ממוגן בבית החולים רמב"ם בחיפה: מנכ"ל בית החולים, פרופ' רפי ביאר, וראש העיר חיפה, יונה יהב, הזהירו היום (שלישי) מהשלכות העיכוב בפתיחתו של המבנה, האמור לשמש מענה בשעת חירום לכ-2,000 חולים שיאושפזו מתחת לאדמה. זאת, מאחר שלטענתם האוצר מעכב העברת סכום של 40 מיליון שקלים הדרושים להשלמת הבנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של הפיכת החניון העתידי לבית חולים לחירום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"משמעות העיכוב היא קטסטרופלית", אמר מנהל בית החולים בשיחה עם וואלה! חדשות במהלך סיור שנערך לכלי התקשורת במתחם הממוגן. "אם בית החולים יהיה תחת אש, הוא לא יוכל לתפקד. אני לא בטוח שאוכל להחזיק את העובדים מעל לאדמה תחת ירי טילים כמו שזה היה ב-2006 (בימי מלחמת לבנון השנייה – ק.מ), כשסיכנתי אז את חייהם. בית חולים כזה שלא יתפקד בזמן מלחמה לאחר שכבר הושקעו בו כ-400 מיליון שקלים זה חלמאות ועוול".

"העיכוב יעלה בחיי אדם"

ראש העיר טען לקיפוח מצד הממשלה. "חיפה והצפון נמצאים בעין השערה, כולם מבינים זאת אך לאף אחד בירושלים זה לא אכפת", אמר. "אם היה מדובר במדינת תל אביב, אירוע כפי שאנו חווים אותו לא היה קורה. מדובר בבית החולים הגדול בצפון, והעיכוב יעלה בחיי אדם, וזה יהיה על ראשם של אלה שמעכבים את הכסף. נארגן אוטובוסים ונעלה להפגין בירושלים אם לא נראה תזוזה בעניין הזה. עצם ההתמהמהות בהעברת הכסף היא הפקרת הצפון".

המתחם הממוגן כולל שלוש קומות. האחת, נועדה לשמש כמקום מחסה ומקלט לא מוגן מפני התקפות אב"כ, וכן לקליטת נפגעי נפש ומיון כללי. שתי הקומות העליונות של המבנה ישמשו כבית חולים לכל דבר, ממוגן מפני התקפות אב"כ או התקפות ביולוגיות. במצב של לוחמה כימית, ניתן לסגור את פתחי האוורור והמיזוג ולהפעיל עשרות מסנני אב"כ, ולהמשיך בשגרת בית החולים במנותק מהעולם החיצון למשך 72 שעות, וזאת תוך אספקת חשמל ומים עצמיים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עד כה העבירה המדינה לטובת פרויקט זה 160 מיליון שקלים. הקצאת המקורות התקציביים לפרויקטים של פיתוח הינה בהתאם לסדרי העדיפויות שהגדיר משרד הבריאות ונכון למועד זה לא הוקצו מקורות נוספים לטובת הפרויקט לשנה זו. על כן, אין כל עיכוב בהעברת תקציב על ידי החשב הכללי. ללא קשר, בימים אלה עורך אגף החשב הכללי בדיקה בנוגע להתנהלות בית החולים רמב"ם בכל הקשור לשמירת זכויות המדינה ונכסיה במסגרת פרויקט הבינוי בבית החולים".

לקריאה נוספת
ב-2009: חדר מיון ממוגן נחנך ברמב"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully