וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בעונש לבת בכיר במג"ב שקיללה "אתיופי מסריח"

נטלי פוני, בתו של סגן מפקד מג"ב, הואשמה בקללות גזעניות ובאיומים על שוטרים שעיכבו אותה לחקירה, להם אמרה כי אביה יגרום לפיטוריהם. "אתה עוד תקבץ נדבות", אמרה לאחד מהם

מה שלאזרח פשוט עלול להפוך להרשעה פלילית, עבור אדם "מקושר" זה כנראה יכול להיגמר אחרת: נטלי פוני בת ה-29, בתו של סגן מפקד מג"ב תנ"צ יוסי פוני, אחד הקצינים הבכירים והמוערכים בישראל, הודתה לאחרונה בבית משפט השלום בירושלים בעבירה של העלבת עובד ציבור. לפי כתב האישום נגדה, שהוגש בזמן שאביה שימש כמפקד מג"ב ירושלים ב-2011, היא ביצעה עבירות של איומים והעלבת עובד ציבור.

לפי האישום, נטלי פוני גידפה שוטרים שעיכבו אותה לחקירה ואיימה עליהם כי אביה יכול לפטר אותם. "מחר את תלכי לחתום בלשכה", אמרה לאחת השוטרות. יצוין כי השוטרים הגיעו למקום אחרי שפוני קיללה צעיר ממוצא אתיופי בשכונת תלפיות בירושלים וכינתה אותו "אתיופי מסריח". בתגובה להערה גזענית זו, שוטרת שעמדה בסמוך העירה לה. פוני, בתגובה, קיללה גם את השוטרים, שעיכבו אותה לחקירה. מכתב האישום עולה כי העיכוב לא הרתיע את פוני. כאשר הגיעה פוני לתחנת מוריה בירושלים היא המשיכה בשלה, קיללה את השוטרים ששהו במקום, ואף דאגה ליידע אותם שאביה, מפקד מוערך במשמר הגבול, עשוי להדיח אותם מתפקידם אם ימשיכו לפעול נגדה.

"אתה עוד תקבץ נדבות, אני אראה לך מה זה", אמרה לאחד השוטרים. בכתב האישום, שהוגש בידי ענף תביעות של משטרת ירושלים, נטען: "במעשים אלה איימה הנאשמת בפגיעה שלא כדין בשוטרים בכוונה להפחידם או להקניטם, וכן העליבה את השוטרים כשהם ממלאים את תפקידם".

סעיף האיומים על השוטרים נמחק לחלוטין

אלא שענף תביעות של המשטרה הגיע להסדר טיעון עם סנגורה, עו"ד שמעון שרביט, במסגרתו הוחלט כי פוני תבצע שירות לתועלת ציבור בהיקף של 80 שעות. במסגרת ההסדר, נקבע כי לא תורשע בעבירה פלילית. יתרה מכך, אי הרשעתה תותנה בתסקיר מבחן שתבצע תחת עינם הפקוחה של קציני שירות מבחן. על אף אי הרשעתה, יש לציין כי סעיף העלבת עובד ציבור היא עבירה פלילית שהעונש הקבוע בחוק בגינה הוא שישה חודשי מאסר בפועל לצד הרשעה פלילית.

יתרה מכך, סעיף האיומים על השוטרים נמחק לחלוטין. סעיף האיומים בחוק קובע כי מי שמאיים על אחר בצורה כלשהי בפגיעה שאינה כדין בנכסיו, חירותו, גופו, פרנסתו או שמו הטוב בכוונה להפחיד את אותו הפרט, דינו מאסר לתקופה של שלוש שנים, לצד רישום פלילי. משיחה עם גורמים בכירים במערכת המשפט עולה כי נוהל המבטל הרשעה פלילית אפשרי אמנם, אולם כאשר מדובר בעבירות כלפי שוטרים, ברוב המקרים לא נהוג לבטל הרשעה פלילית.

תת-ניצב פוני הוא אחד הקצינים המוערכים במשמר הגבול. הוא מתגורר בשכונת גילה בעיר עם בני משפחתו, ובהם בתו נטלי. עד לפני כשנה, שימש פוני כמפקד מג"ב ירושלים, עד למינויו לסגן מפקד מג"ב. גורמים במשמר הגבול ביקשו להדגיש כי לאורך כל תקופת המשפט החליט פוני האב להתרחק מן התיק ולתת לרשויות לנהל אותו בצורה הנקייה ביותר, זאת על מנת שבטעות לא ייחשב אף מעשה, ולו הקטן, כניסיון טיוח, כאשר המעשים שביצעה לכאורה בתו בוצעו על דעת עצמה וללא מפקד כלשהו.

סנגורה של פוני, עו"ד שרביט, סרב להגיב להחלטת בית המשפט. בענף התביעות סרבו להגיב כיוון שמדובר בהליך שאושר בבית המשפט. עם זאת, משיחה עם גורמים בענף התביעות נמסר כי בהתחשב בעובדה כי מדובר בעבירות שאינן ברף הגבוה של עונשין פלילי, וכיוון שלא יוחס לנאשמת עבירה של תקיפת שוטרים ובהתחשב בעובדה כי פוני נטולת עבר פלילי התקבלה ההחלטה להגיע להסדר לא מרשיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully