וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אסד לא ייענש, איראן תשתלט על המזה"ת

דן מרגלית

9.9.2013 / 8:15

סוריה 2013 היא ספרד של 1939-1936. ניצחון הפאשיזם במדריד ובברצלונה סלל את הדרך למלחמת העולם השנייה. הישג בולט לבשאר אסד במלחמת האזרחים האכזרית שהוא מנהל בארצו יסלול את דרכה של איראן להשתלט על המזרח התיכון. מי שאינו רוצה לשלם עתה את מחיר בלימת אסד, יידרש לעשות כן בריבית?דריבית של דם נקיים בסיבובים הבאים.

מבחינה זו, לא הבנתי את עמדת שר המדע יעקב פרי, שסבור כי אסד הוא הרע במיעוטו בהשוואה לחלופה של המורדים. סביר שהם נוראים, אבל אסד הוא עמוד התיכון של ציר הרשע מטהרן לביירות דרך דמשק. שלטון האייתוללות גוזר לעצמו כנקניק סלאמי, פיסות?פיסות.

שלשום דימה ג'ון קרי את המצב הסבוך כחזרה לימי מינכן - זיכרון להסכם התבוסתני שעשה נוויל צ'מברליין עם אדולף היטלר, והבטיח "שלום לדורנו" וגרר את האנושות לנוראה שבמלחמות. אם כן, מדוע אתמול נסוג והירהר בעת שהותו בפריס באפשרות לפנות לאו"ם? בדוגמה שלו האו"ם הוא כמו חבר הלאומים - המוסד הבינלאומי שלא העניש כראוי את גרמניה הנאצית ואת יפן האימפריאלית לאחר תקרית מוקדן במנצ'וריה, ונמוג כלא היה.

הנאצים עשו הסכמים לרגע. השיא היה בחלוקת פולין ב?1939. עכשיו אולי ימכרו הרוסים למערב התמים את תעשיית הנשק הכימי של סוריה, ואפילו את ראשו של אסד, אבל הרוע לא ירפה, והוא לא בנאלי. חובה למגרו. קרי של שלשום נקט עמדה אחראית מקרי של אתמול.

ליטול יוזמה

לבד מעיתון "הארץ", שבמאמר ראשי הציע אתמול לנתק בין ההוויה הישראלית לבין זכר השואה וטיסת חיל האוויר בשמי אושוויץ - כל אדם נבון במערב נזכר באין?האונים של המדינות הנאורות נוכח מצבים מהסוג של "מינכן". ברק אובמה קלע את עצמו לעמדה צ'מברליאנית אף על פי שלשונו הנוכחית צ'רצ'יליאנית. הוא לא שגה כאשר שירטט קווים אדומים אלא כשלא הפעיל את הקאזוס בלי בלי להמתין לאיש. אירופה ומדינות הליגה הערבית אינן תומכות בתקיפה אמריקנית מפני שבוששה לבוא. אילו תקף ברגע שבו נגלתה הזוועה, הן היו מריעות לו והולכות אחריו, וקוראות "היכה אובמה ברבבותיו".

אובמה גרם נזק מצטבר למעמדו של נשיא ארה"ב. מדי יום קשה יותר לתקנו והמחיר כבד מבעבר. דבר אחד היה אלמלא ביקש את תמיכת הקונגרס, ודבר אחר לתקוף מייד עוד לפני ששני הבתים על גבעת הקפיטול נקטו עמדה. עתה מצוקת הנשיא כה גדולה, שהוא צריך ליטול את היוזמה לידיו ולשגר את הטילים הראשונים עוד בטרם יישא את נאומו מחר. כך תשתנה תמונת המצב מן הקצה אל הקצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully