וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר פרש סוללת "כיפת ברזל" באזור ירושלים

8.9.2013 / 19:58

נערכים לתקיפת המערב בסוריה? בתום הערכת מצב בצה"ל התקבלה ההחלטה לפרוס את המערכת להגנה מטילים בסביבת הבירה. בשבוע שעבר נפרסה סוללה בגוש דן, והוצאה ממנו בתום הכוננות

חיל האוויר פרס היום (ראשון) סוללה של מערכת ההגנה מפני טילים "כיפת ברזל" באזור ירושלים, בתום הערכת מצב בצה"ל. ההחלטה היום התקבלה כשבוע לאחר שהורדה הכוננות כהכנה לתקיפה אפשרית של המערב בסוריה, והוצאה סוללת "כיפת ברזל" מגוש דן. אז, בתום סדרת דיונים והערכות מצב שנערכו בצה"ל הרמטכ"ל בני גנץ הורה לצבא לחזור לשגרה על מנת לאפשר ללוחמי צה"ל בשירות סדיר ובמילואים לצאת לחופשת ראש השנה.

סוללת כיפת ברזל הוצבה באזור ירושלים, 8 בספטמבר 2013. טלי מאייר
מערכת כיפת ברזל בירושלים/טלי מאייר

החלטת נשיא ארה"ב ברק אובמה לעכב את התקיפה ולפנות לקונגרס על מנת לקבל את אישורו התקבלה באכזבה במערכת הביטחון. גם בשל ההיערכות המשמעותית, שכללה גיוס של כאלף חיילי מילואים, אך יותר מכך, בגלל החשש שההרתעה האמריקנית נשחקה ומקרינה גם על ההרתעה הישראלית באזור.

גורם ביטחוני בכיר המצוי בפרטי תהליך קבלת ההחלטות אמר לאחר ההחלטה בשבוע שעבר, כי הורדת רמת הכוננות בזירה הצפונית נובעת מכך שאם יוחלט לתקוף בכל זאת בסוריה, יהיו לכך סימנים מקדימים וגלויים. כמו כן, הגורם הוסיף כי הממשל האמריקני יעדכן את ישראל ויאפשר לצה"ל להיערך בהתאם. "אי אפשר להחזיק מערכים שלמים וכוחות צבא גדולים כשרוב הצבא יוצא לחופשת החג. הרמטכ"ל מחזיר את כולם לשגרה".

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully