וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא הפלקל מואשם בהריגה

ורד כהן-ברזילי

12.8.2002 / 17:40

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד תשעת המעורבים באסון ורסאי; באסון נהרגו 23 בני אדם; מפתח שיטת הבניה, האחראים על הבניה והפעלת האולם התעלמו מהסכנות ולא עשו דבר לתקן הליקויים

פרקליטות המדינה הגישה בצהריים לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור נגד תשעת המעורבים באסון קריסת הרצפה באולם החתונות ורסאי בירושלים. האסון באולמי ורסאי אירע ב-24 במאי 2001 כאשר רצפת אולם השמחות קרסה במהלך חתונה ועימה חלקים ניכרים מהמבנה. 23 בני אדם נהרגו באירוע ו-356 נוספים נפצעו. האולם, הגג ושלוש הקומות האחרות נבנו בשיטת ה"פל-קל", שהוגדרה כאסורה ומסוכנת לשימוש, על ידי לשכת המהנדסים והאדריכלים.

הנאשם אלי רון, ממציא ומפתח שיטת הפל-קל, הואשם בעבירות הריגה, חבלה חמורה ופציעה. הפרקליטות מייחסת לשאר הנאשמים עבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות.

מכתב האישום עולה כי רון היה אחראי לפיתוח ושיווק השיטה מבלי שהבטיח את בטיחות המבנה לפי הכללים ההנדסאיים המקובלים ובמקרים רבים לא דאג לעדכן את לקוחותיו כי מדובר בשיטה שאינה עומדת בדרישות בטיחות בסיסיות. בכתב האישום נכתב כי "רון צפה את האפשרות כי לימים לא תעמודנה התקרות או חלקן, בעומסים הרגילים והחריגים - כפי שאכן קרא בבניין שהתמוטט. כמו כן הוא צפה את האפשרות שבעת התרחשות התמוטטות שכזאת היא תגרום לאובדן חיים". עוד נטען, כי אלי רון לא דאג לחזור אל המבנים בהן הותקנו תקרות הפל-קל ולא יזם בדיקתן או תיקונן.

התעלמו מהשקע ברחבת הריקודים

אורי פסח, ששימש כעוזרו של אלי רון, היה אחראי על פיקוח יציקת התקרות. הוא נאשם כי לא הקפיד על ביצוע נכון ומדויק של התוכניות, "דבר שאיפשר טעויות ביצוע שהיו בין הגורמים להתמוטטות", נכתב בכתב האישום. כמו כן בפרקליטות טוענים כי גם לאחר פרישתו מהחברה, לא דאג פסח לחזור אל המבנים בהן הותקנו התקרות באחריותו ולא יזם את תיקונן - "למרות שהיה עליו לדעת כי מבנים רבים ברחבי הארץ אינם בטיחותיים בשל מעשיו ומחדליו".

מהנדסי המבנה, דן שפר ושמעון קאופמן, הואשמו באישור תוכניות הבניין בהן פורט השימוש בפל-קל. שפר חתם כאחראי על התכנון וקאופמן על הביצוע. המהנדסים נאשמים כי לא הביאו בחשבון את העומסים הצפויים מהשימוש ברצפה כאולם שמחות ולאחר סיום הבניה לא דאגו לבצע תיקונים למרות שהיו מודעים לליקויי הבטיחות.

היזם והקבלן של המבנה, אדיב יעקב, לא היה מורשה לבצע עבודה בהיקף כפי שבוצעה בבניין ולא היה בעל רשיון לשמש כמנהל עבודה - למרות ששימש כך בפועל. ליעקב מיוחסות טעויות שנעשו בתקרות הבניין בכלל וברצפת אולם ורסאי בפרט.

אברהם ודוד עדי, אורי נסים ואדיב אפרים, היו המפעילים של אולמי ורסאי. הארבעה מואשמים כי בסמוך ליום האסון הבחינו בשקע נדיר ובלתי אופייני שנוצר באזור רחבת הריקודים ולא עשו דבר בנידון. כמו כן נאשמים כי ידעו על התוספת בעומסים ברצפת האולם ולא עשו דבר לחזקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully