וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני וגרוניס החליטו: "השופט המכה" ישוב לעבודתו

גלעד גרוסמן

30.8.2013 / 11:11

לאחר סגירת תיק החקירה נגדו, הודיעו שרת המשפטים ונשיא בית המשפט העליון כי השופט שנחקר בחשד להכאת ילדיו ישוב לכס המשפט. ההגבלה היחידה עליו: לא ידון בתיקים פליליים

שופט בית משפט השלום שנחקר בחשד שהכה את ילדיו, ישוב לעבודתו בתחילת השנה הבאה - כך החליטו נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, ושרת המשפטים, ציפי לבני. עם שובו לכס המשפט, ידון השופט בתיקים אזרחיים בלבד, ולא ידון עוד בתיקים פליליים מכל סוג, לרבות תיקי נוער ומשפחה. עם זאת, על מנת שלא לעכב תיקים בודדים שבהם סיים השופט לדון, בתחילת חודש ספטמבר ייתן השופט פסקי דין בתיקים אלו.

פרשת "השופט המכה" החלה לפני כשלוש שנים, אז התקבלה בלשכת הרווחה של העיר שבה מתגוררים ילדיו של השופט תלונה על כך שהוא הכה אותם. בעקבות זאת החל השופט בהליך טיפולי, אולם לפני כשנתיים התקבלה תלונה נוספת על אלימות שלכאורה נקט כלפי ילדיו. בעקבות זאת, נפתחה חקירה משטרתית בנושא ונעשתה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיאשר לחקור את השופט באזהרה. בסופה של החקירה הוחלט בפרקליטות כי יש לאמץ את עמדת המשטרה. היועץ החליט לקבל את ההמלצות ולהורות על פתיחה בחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישוב לכס השיפוט. "השופט המכה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה כעת להשיב את השופט לעבודתו מגיעה לאחר שבחודש מאי האחרון החליט היועץ וינשטיין לסגור את תיק החקירה נגדו. בהחלטתו קבע וינשטיין כי מדובר במעשים ברף הנמוך ביותר, וכי העמדה לדין רק תגרום לפגיעה גדולה יותר בילדיו של השופט. "אלימות ושיטות חינוך שאלימות בצדן, לא כל שכן נגד קטינים, פסולות הן מכל וכל והן שריד לתפיסה חינוכית שראוי לה שתחלוף מן העולם", כתב וינשטיין. "מאידך, טיפול בתיק אלימות בין הורה לילדיו מצריך רגישות רבה. כניסה ברגל גסה למארג רגיש ועדין זה, יכול שנזקה, במקרים מסוימים, יהא רב מתועלתה. כך כשהחשוד הוא שופט, כך כשהחשוד הוא כל אדם אחר".

"החלטה מידתית"

בעקבות החלטתו של היועץ, נפגש השופט עם השרה לבני ועם השופט גרוניס, והציג את עמדתו בנוגע להשארתו בתפקיד. במערכת בתי המשפט סברו כי ההחלטה של וינשטיין לגנוז את התיק מצדיקה את השארת השופט בתפקיד. כמו כן, על מנת להדיח שופט מכהן יש צורך ברוב של שבעה מתוך תשעת חברי הוועדה לבחירת שופטים וכלל לא בטוח שהיה מושג רוב כזה. לכן, בשבועות האחרונים חיפשו הצדדים פתרון לסוגיה, והוחלט לבסוף להשיבו לאחר חופשה של קרוב לשנה.

עורכי דינו של השופט, אלי זהר ורועי בלכר, בירכו הבוקר על ההחלטה להשיב את השופט לכיסאו. "נשיא בית המשפט העליון ושרת המשפטים שקלו את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, על כל היבטיה, ונפגשו בעניין עם השופט. ההחלטה בעניינו של השופט היא החלטה מידתית, המאזנת נכונה בין כל השיקולים הרלוונטיים", אמרו. "עתה, יש להניח לכבוד השופט ולמשפחתו ולאפשר להם לשוב לשגרת חייהם".

עוד על פרשת "השופט המכה":
נסגר התיק נגד "השופט המכה": "המשבר חלף"
המשטרה המליצה להעמיד לדין את "השופט המכה"
"בעיכוב של 3 שנים": השופט החשוד בהכאת ילדיו נחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully