וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תקיפה בסוריה: כיפת ברזל הוצבה בגוש דן

30.8.2013 / 8:39

בצה"ל ממשיכים להיערך לקראת תקיפה אפשרית בסוריה, ומערכת יירוט הטילים הוצבה במרכז הארץ כשפניה לכיוון צפון. אתמול אמר גנץ: "להמשיך בשגרה ולהיערך לחגים כרגיל"

בעקבות המתיחות סביב האפשרות של תקיפה אמריקנית בסוריה, צה"ל מתגבר את ההגנה נגד טילים במרכז הארץ, והלילה (שישי) פרש סוללת כיפת ברזל בגוש דן כשפניה לכיוון צפון. יש לציין כי מאז מבצע "עמוד ענן", שודרגה מערכת כיפת ברזל ועל פי הערכת המפתחים היא הרחיבה את קשת האיומים שעמם היא יכולה להתמודד.

לקראת תקיפה בסוריה - עדכונים שוטפים
הבריטים "התקפלו", אובמה יפעל לבד בסוריה?
גנץ מרגיע: "להמשיך בשגרה ולהיערך לחגים כרגיל"
ההכנות נמשכות: ארה"ב מקרבת משחתת חמישית לסוריה

כיפת ברזל הוצבה בגוש דן, אוגוסט 2013. יותם רונן
סוללת כיפת ברזל שהוצבה בגוש דן, היום/יותם רונן

אחרי שאתמול בבוקר קיים ישיבה עם צמרת צה"ל ועם שר הביטחון, משה יעלון, התייחס אמש הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, להיערכות הצבא לאפשרות של תקיפה בסוריה. "צה"ל ניצב בפתחם של ימים מאתגרים", פתח גנץ את נאומו בטקס לחללי חיל הים באשדוד, בהתייחסו למצב המתוח בסוריה, והבהיר כי לישראל אין חלק בנעשה באזור. עם זאת ציין הרמטכ"ל כי "במקרה של הפניית האש לישראל, ברור לכל מנהיג שהמחיר יהיה כבד ושההפסד של האויב יהיה צורב וקשה".

כיפת ברזל הוצבה בגוש דן, אוגוסט 2013. יותם רונן
חייל מסייר ליד הסוללה, היום/יותם רונן

הרמטכ"ל הוסיף בטקס, שנערך במעמד מפקד חיל הים אלוף רם רוטברג, כי זרועות צה"ל ניתחו את האפשרויות השונות להתמודדות ומתוכן נגזרו ההיערכויות לכל תרחיש. "האיסוף, ההתקפה ומערכי ההגנה באוויר, בים וביבשה דרוכים ומאוישים במיטב חיילנו ומפקדינו בסדיר ובמילואים", אמר. חרף המתיחות הדגיש גנץ כי אזרחי ישראל צריכים להמשיך בשגרה ולהיערך לחגי תשרי "בידיעה שצה"ל ניצב להגנתם נחוש, חזק ומוכן מתמיד". הוא סיכם את דבריו באומרו: "כאשר סביבנו סוערים הגלים, לוחמי צה"ל ומפקדיו מחויבים כעוגן להתמודד עם הסופות הקשות ביותר".

לפני יומיים אישר הקבינט המדיני-ביטחוני לצה"ל לבצע גיוס מצומצם של חיילי מילואים ל"מערכים חיוניים". גורם צבאי בכיר סיפר כי הקבינט אישר לצה"ל לגייס אלפי חיילי מילואים בצווים חריגים. בשלב הראשון, לדבריו, יגייס הצבא כאלף חיילי מילואים ממערך כיפת ברזל, ממערכים שונים בפיקוד העורף, חיל האוויר, חיל המודיעין ומפקדות.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully