וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: משה קצב יצא בחודש הבא לחופשה מהכלא

28.8.2013 / 20:59

שירות בתי הסוהר אישר לנשיא לשעבר לצאת לחופשה בת 24 שעות בפעם הראשונה מאז נכלא לפני שנה ושמונה חודשים. למרות רצונו, החופשה תתקיים ביום חול ולא במהלך חגי תשרי

עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא המדינה לשעבר משה קצב יצא בחודש הבא לחופשה ראשונה מאז נכלא לפני שנה ושמונה חודשים, כך אישרו היום (רביעי) בשירות בתי הסוהר. קצב ישהה מחוץ לכותלי הכלא 24 שעות, אותן יבלה בחיק משפחתו, אך למרות רצונו לצאת לחופשה באחד מחגי תשרי, יאלץ להסתפק ביום חול.

בספטמבר יסיים קצב, שנידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע בשורה של עבירות מין, לרצות רבע מתקופת מאסרו. ככל אסיר, בתום תקופה זו זכאי הנשיא לשעבר להגיש בקשה לצאת לחופשה. בשב"ס בחנו קריטריונים שונים, במיוחד כאלה הנוגעים למסוכנות – והגיעו למסקנה כי קצב יוכל לצאת מהכלא. בשב"ס גם לקחו בחשבון כי קצב משתתף במסגרת טיפולית לעברייני מין.

מדוע אם כן לא יצא לחופשה באחד מהחגים? חופשה ראשונה היא בת 24 שעות בדרך כלל, בניגוד לחופשות הבאות שנמשכות 48 שעות. אם היה קצב יוצא בראש השנה, הוא היה נאלץ לשהות 96 שעות מחוץ לכלא. מאחר שאסירים אינם חוזרים לכלא בשעות הערב, על החופשה להתקיים ביום חול, ולא בסוף שבוע או בחג. לכן, קצב יצא את שערי כלא מעשיהו ביום שני, 9 בספטמבר, בשעות הבוקר, וישוב לכלא למחרת בשעות הבוקר.

"שחרור קצב - שערורייה"

חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד), יו"ר השדולה למשוללי נפש, אמרה בעקבות ההחלטה כי "שחרורו של משה קצב לחופשה מבית הסוהר, בניגוד לנהלי השב"ס, המתירים חופשה אך ורק לעברייני מין אשר הודו במעשיהם והביעו חרטה, הוא לא פחות משערורייתי". בשבוע שעבר שיגרה ח"כ קול מכתב לנציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר אהרון פרנקל, בו ביקשה להבין אם קצב זוכה לצעדים מקלים שאינם ניתנים לאסירים "מן השורה", אך טרם נענתה. "לא ייתכן כי השב"ס ינהג בצורה של איפה ואיפה כלפי האסיר קצב, זאת כאשר אסירים אחרים שהורשעו בעבירות מין חמורות פחות, אינם זוכים לאותו יחס מועדף", אמרה היום.

במאי 2012, יצא קצב לחופשה קצרה, כדי שיוכל להשתתף בחתונת בנו, נועם. הוא יצא בצעידה מהירה משער בית הכלא ונכנס למכונית שחורה שהמתינה לו, וסירב להגיב לשאלות עיתונאים. כמה ממלוויו אמרו: "אחלו לו מזל טוב".

לקריאה נוספת
עו”ד ציון אמיר: ”זו הייתה שליחות לייצג את קצב”
לבני לפרס: ”דחה בקשת החנינה של משפחת קצב”
א’ מפרשת קצב נחשפת: ”שלף מולי את איבר המין”

לפניות לכתבת: mor. shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully