וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: "עשרות שוטרים עצרו באלימות שתי נשים"

תלונה על רעש בבית קפה בתל אביב המשמש פעילות חברתיות הסתיימה בפשיטה על המקום. המשטרה: הכוחות הוקפצו עקב שוטר במצוקה. הפעילות: זה בגלל הביקורת שלנו על המשטרה

צילום: אורטל בן-דיין, עריכה: יאיר דניאל

תלונה על הקמת רעש בבית קפה "אלבי" בדרום תל אביב, הסתיימה הלילה (שלישי) בפשיטה של עשרות שוטרים על המקום, המשמש כמרכז פעילות של תנועת "כנופיית נשים בצהוב", ומעצר של שתיים מעובדות המקום. במשטרה טענו כי הכוחות הוזעקו בעקבות דיווח על שוטר במצוקה, כיוון שעובדות המקום נעלו אותו בבית הקפה. מנגד, נשות התנועה, הפועלות בדרום תל אביב נגד גילויי אלימות כלפי נשים, לא שוללות את האפשרות שהמעצר קשור לביקורת שהפנו כלפי התנהלות המשטרה באזורי המצוקה שבדרום העיר.

תיעוד: תלונה על רעש הסתיימה בפשיטה על בית קפה. צילום מסך
מעצר של אחת הפעילות, הלילה/צילום מסך

"לקראת השעה 1:00 הגענו יחד עם אנשי תנועת 'עיר לכולנו' לבית הקפה, בתום סיור בשכונות הדרומיות של תל אביב", סיפרה לוואלה! חדשות טניה רובינשטיין, תושבת דרום העיר הפעילה ב"כנופיית נשים בצהוב". לדבריה, צוות העובדים בבית הקפה סגר את המקום בזמן שניידת פיקוח עירוני הגיעה ואנשיה, בהם שוטר, אמרו כי התקבלה תלונה על הקמת רעש. "הם רצו להיכנס כדי לתת דוח לבית הקפה, אבל לא הייתה להם שום סיבה לעשות זאת", טענה רובינשטיין. לדברי הפעילה, הם נכנסו לבית הקפה ודרשו מהברמנית שתזדהה בפניהם. כיוון שהיא סירבה לדרישתם, כך לטענת רובינשטיין, הפקחים הזעיקו תגבורת. "הגיעו לפחות עשר ניידות, כל הרחוב היה מלא בהן. תוך כמה דקות עשרות שוטרים הסתערו על בית הקפה ועצרו בכוחניות ואלימות שתי נשים", טענה רובינשטיין, שהדגישה כי העובדות לא התגרו בשוטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המשטרה: פקח ושוטר הותקפו

במשטרה מנגד, תיארו את השתלשלות האירועים הלילה בבית הקפה קצת אחרת. אמנם בתגובת המשטרה נמסר כי אכן הפקח הגיע למקום בשל תלונה על הקמת רעש, והזעיק פקח נוסף ושוטר למקום, אך כיוון ש"בחורה אחרת ניצלה את הסיטואציה ונעלה את בית הקפה, הפקח שנשאר מחוץ לדלת דיווח באמצעות המוקד כי יש שוטר בתוך בית הקפה וניידות הגיעו למקום". אחת העצורות שוחררה בתנאים מגבילים בעוד חברתה עודנה נחקרת. סיירת מג"ב תל אביב, שמתגברת את כוחות המשטרה בדרום העיר, הגיעו בשני כלי רכב לבית הקפה בעקבות קריאה על תקיפת פקח ושוטר. מפקד הצוות ושוטרת סייעו במעצר אחת הנשים.

תום וגנר, מנהל הקמפיין של "עיר לכולנו", השתתף אתמול עם יו"ר התנועה, אהרון מדואל, בסיור בדרום העיר. לדבריו, כאשר חזרו בתום הסיור לבית הקפה, המשמש כמעין מטה בחירות לא רשמי של התנועה, הוא ומדואל עמדו מחוץ למבנה ושוחחו. וגנר טען כי לא הבחין בשוטר שננעל בבית הקפה על ידי העובדות. בעקבות המעצר החליטו נשות "כנופיית נשים בצהוב" יחד עם אנשי "עיר לכולנו" להפגין הערב מול בניין משטרת מחוז תל אביב.

לקריאה נוספת:
תיעוד: שוטרים עוצרים פעיל ימין ומשתמשים בטייזר
חילופי האשמות: השוטר תקף המפגינות - או להיפך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully