וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמת הרפואה בנגב לא מאפשרת לקלוט עוד תושבים"

רמי שני

27.8.2013 / 4:15

עם כניסתו לתפקיד, התייחס מנהל בית החולים סורוקה להעתקת בסיסי צה"ל לנגב, והזהיר כי "מספר המיטות לנפש בדרום הוא הנמוך ביותר". משרד הביטחון: "מודאגים מהמצב באזור"

מנהל בית החולים סורוקה בבאר שבע, ד"ר אהוד דודסון, הצביע אתמול (שני) על נתק בין משרד הבריאות למנהלת מעבר צה"ל לנגב, ואמר כי מדובר במצב חמור ביותר. "כדי שאנשים יעברו לנגב, הם רוצים להיות בטוחים שיש להם מערכת בריאות באותה רמה כמו שיש במרכז הארץ", אמר דודסון. "אנחנו למדנו ממנהלת מעבר צה"ל לנגב שמערכת הבריאות אינה מחוברת לתהליכים המתקיימים כעת למעבר הזה".

את הדברים אמר דודסון במהלך פגישה עם עיתונאים לציון כניסתו לתפקיד כמנהל בית החולים. "אני קורא למשרד הבריאות, לקחת חלק בתהליך הזה כדי שאפשר יהיה לתקצב אותו ולתת פתרון לשנים הבאות", אמר דודסון לעיתונאים.

עומס בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
עומס בבית החולים סורוקה/דייב בוימוביץ'

בהתייחסו להיקף התקציבי הדרוש לכך, אמר ד"ר דודסון כי יש צורך בתוספת של מחלקות ומיטות, וכי מדובר בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. "היום מספר המיטות לאלף נפש בדרום הוא הנמוך ביותר בארץ", אמר דודסון, והוסיף: "לא יהיה ניתן לקלוט תושבים נוספים בנגב, אם לא יהיה ברור שגם רמת הרפואה צריכה להיות משופרת. כלומר, תוספת מיטות ומחלקות. אף אחד לא יהיה מוכן שרמת הרפואה הניתנת לשאר תושבי ישראל תרד". דודסון אף הצביע על כך שתוחלת החיים בדרום נמוכה בכשבע עד שמונה שנים מאזורים אחרים בארץ.

תגובת משרד הביטחון לדברי דודסון כוללת הבעת חשש כבד מהסוגיה, לאחר שגם שם נבחנה מערכת הבריאות בהיבט של מצאי מול צורך עתידי: "במסגרת היערכות התשתיות הלאומיות לקראת מעבר צה"ל לנגב , ביצע מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, יחד עם משרד הבריאות, עבודה מקיפה, שהגדירה את הפערים והצרכים אל מול תחזיות גידול האוכלוסייה", נאמר בתגובת משרד הביטחון ומנהלת מעבר צה"ל לנגב.

עומס בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
"תוחלת החיים בדרום נמוכה בשבע עד שמונה שנים". בית החולים סורוקה/דייב בוימוביץ'

עוד נכתב בהודעת המשרד כי "בשלב זה, בדיונים לקראת החלטת הממשלה לפיתוח הנגב, בחר מנכ"ל משרד הבריאות, מסיבותיו, שלא לקחת חלק בדיוני הצוות. משרד הביטחון הביע ומביע דאגה מתשתיות הבריאות בנגב, שכן נדרשת מערכת בריאות טובה יותר בלי קשר למעבר היחידות דרומה , אלא לטובת רווחת התושבים בנגב ובריאותם. המשרד מקיים עבודה שוטפת עם משרד הבריאות, בית חולים סורוקה, הרשויות בנגב וכל אלו השותפים לדאגה זו, במטרה לקדם את פעילות המשרדים שהנושא נתון באחריותם". ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה לדבריו של ד"ר דודסון.

לקריאה נוספת
העומס בבתי החולים: "פונים למיון בקלות רבה מדי"
עומס בבתי החולים: "מנשימים בחדרים רגילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully