וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב של הבטחות והישרדות

חזי שטרנליכט

25.8.2013 / 8:18

בסרטים, לקראת המערכה האחרונה, מגיע הרגע שבו הגיבור הטוב מצליח להיחלץ מהצרה שאליה נקלע. אחרי קרב הגון מול רשע מתוחכם, מגיעים לסוף הסרט. בסיפור של אי.די.בי כבר אין גיבורים ואין רשעים. דנקנר היה רוצה להציג זאת כך. אנשיו סיפרו על קרן השקעות טורפנית שרצתה להשתלט על אי.די.בי, אבל כעת החבר הצדיק שהביא, אלשטיין, מצטייר לכאורה כטורפני לא פחות. עכשיו הוא מנסה להדיח את דנקנר מהשליטה. מי יודע מה הולך שם בחדרי חדרים.

אין פה גלדיאטורים, ואין חיות מוזרות שמנסות להילחם בהם, רק מלחמת גוג ומגוג של פיננסיירים שרוצים לפטם את האווזה, שפעם הטילה ביצי זהב והיום צוללת לקרקעית הים עם משקולות עופרת על צווארה. יש כסף גדול שנלקח מציבור הפנסיונרים, הושקע בצורה רשלנית, וכבר לא נמצא כאן. עכשיו צריך למצוא מישהו שרוצה לקנות מכונית משומשת בשם אי.די.בי, יד שנייה מטייקון. אין דרך יפה לסיים את הסאגה הזאת. לא נשאר הרבה כבוד לגיבורים הראשיים.

צומת גורלי

הדבר העצוב בכל הסאגה, ככל שחולפים החודשים - ומדובר בסיפור שנמשך שנים, כאשר בשנה האחרונה הגיע להסתבכויות מול בעלי האג"ח וסיפורי התספורות השונים - הוא שזה בעצם קרב הישרדות אחד של דנקנר. מי שמשלמים את המחיר הם מי שלא קיבלו את סוף הפסוק לאורך כל דרך החתחתים הזאת.

בכל פעם שמענו הבטחות, שמענו על משקיעים חדשים, על מתווים, על רוכשים ועל ניסים ונפלאות. רק דבר אחד לא קיבלנו: פתרון ראוי לבעלי החוב. בשנה האחרונה, במקום לנהל את אי.די.בי ולתקן את הנזקים שגרמה אי.די.בי של דנקנר לחברות שבתחתית הפירמידה, למשל שאיבת היתר של רווחי סלקום כך שאין לה כמעט הון עצמי, אנחנו רואים מאבק ארוך ומתמשך להצלתו של נוחי דנקנר.

בית המשפט יחליט היום אם מדובר בצומת גורלי שבו עתיד הנושים מקבל את הפוקוס העיקרי, משום שהניהול וההשקעות שביצעה עד כה צמרת אי.די.בי לא הביאו לתוצאות מזהירות בלשון המעטה, או שמדובר רק בעוד תחנה ברכבת טרנס?סיבירית שאיש אינו יודע איפה תעצור. מי ששולטים ביעד הרכבת הם ההנהלה, עורכי הדין ושאר הטרמפיסטים אשר רבים על שליטה בקטר, ומשתמשים בינתיים בכספי המזומנים שבקופה כדלק לרכבת כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully