וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח של סחטנות ואיומים

דן מרגלית

25.8.2013 / 8:12

"אתה בכלל יודע שיש צילומים?" נהג היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לומר לכל מי שדיבר איתו על פרשת המסמך המזויף, שנשאה פעם את שמו של בועז הרפז ועתה היא צמודה גם לאשכנזי. בשאלה זו הסביר וינשטיין באוזני כל בן שיח, מבנימין נתניהו ואהוד ברק ודרומה, את חוסר העניין שלו בחקר האמת הפרטנית בפרשת הקצינים אשר לכאורה חתרו תחת הממשלה.

אף שבידי המשטרה ומבקר המדינה היה תמליל של שיחה בין הרפז לבין ארז וינר בעניין זה, פשטה שמועה שלא היו דברים מעולם. אך עתה באה אילה חסון והוסיפה נדבך: הרפז ביקש מווינר כי קצינת צה"ל תתחפש לאזרחית ותגיע למקום מסוים, שבו ימסור לה מעטפה עם הצילומים.

אין לי תהייה לגבי הרפז (שהגיש תביעת דיבה נגד ד"ר רונן ברגמן ונגדי בעקבות פרסום הספר "הבור") ווינר, אלא כלפי החוקרים: הכיצד לא זימנתם את הקצינה בבגדים אזרחיים לשאול מה קרה? ולמי מסרה את המעטפה? וכן לחקור את מקבל המעטפה - מה עשה בתוכנה? האם השמידה?

התנהלות מבהילה

אכן, ולמי שאינו יודע - מדובר, על פי השמועה, בתצלומים סחטניים על גבול הפורנוגרפיה כעונש לקצין שנחשד (לשווא) כאילו ערק ממחנה אשכנזי לאוהל ברק. בכיר אצל דובר צה"ל הציע לחקור מי שרף את המחשב של יעל וולף?בראל, שעבדה בצמוד עם אבי בניהו וניהלה את לשכתו, ומה נעשה? הנערכה חקירה? ואם לא - מדוע?

המידע החמור מכל שהציגה חסון הוא תמליל שיחה, שבה איים בניהו באמצעות וינר על אשכנזי כי לא יניח להפקירו כדרך שנהג בקצינים אחרים; וגם הזכיר לרמטכ"ל דאז כי הסדיר בעבורו את תפקיד מנכ"ל משרד הביטחון אצל עמיר פרץ ועמד בחזית בעבורו מול יואב גלנט, וספג "ריקושטים" כאשר רעייתו רונית אשכנזי הקימה קשר לעיתונאי, ותמוה בעיניי - הכיצד נוכח כל זה השתהתה החקירה במשך שלוש שנים, וגם עתה ניגשו אליה בעצלתיים?

ספק אם הציבור מבין כמה תעלומות לא באו לכלל פתרון. לפני כחודשיים ניהל ח"כ אמנון כהן דיון בוועדת ביקורת המדינה. ראש צוות החקירה במשרד מבקר המדינה, יעקב (מנדי) אור, אמר כי וינשטיין קיבל עוד פנייה לחקירה פלילית. הכל חשבו כי מדובר בתלונה אחת, אבל גם אור וגם נציג הפרקליטות רז נזרי אישרו כי מתקיימת עוד חקירה פלילית עלומה. הם לא גילו במי מדובר. אבל מה היא? מי במרכזה? האם היא מתנהלת? ומי ידאג כי לא יחלפו להן שנים נוספות בלי לנקוף אצבע?

לטעמי התמונה העולה מהתנהלות לשכת אשכנזי מבהילה. העניין הפלילי מחייב חקירה נמרצת, ואפשר כי וינשטיין כבר מוכן לכך נפשית, בעידוד הפצ"ר דני עפרוני. מבחינה נורמטיבית, מנקודת המבט של ההיגיינה הציבורית, ריח רע של סחטנות ואיומים לכאורה נדף מלשכת הרמטכ"ל. שום ביקורת על ברק אינה יכולה למחוק עובדות אלה ההולכות ונערמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully