וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת המורים תמשך עד סוף השבוע

18.1.2000 / 21:43

רק מחר בערב צפויים להיפגש נציגי המורים עם הממונה על האוצר יובל רכלבסקי

השביתה בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים צפויה להמשך עד סוף השבוע וייתכן כי גם ארגון המורים יצטרף לשביתה.
הנתק בין המורים לאוצר נמשך ורק מחר בערב צפויים להיפגש נציגי המורים עם הממונה על האוצר, יובל רכלבסקי.
שר האוצר בייגה שוחט זעם הערב על התבטאויות שהשמיע שר החינוך בנוגע לשביתה ולנסיונות האוצר להביא לפתרונה. "אין זה מתפקידו של שריד לעשות הסכמי שכר עם המורים", אמר שוחט.
שר האוצר קרא למורים לחזור לעבודה ולהיכנס למו"מ על דרישותיהם.
המורים דחו עד כה את כל הצעות הפשרה שהוצעו להם, אתמול הציע יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב ההצעה לפיה יקבלו המורים מקדמה של 1.2 אחוז לכל שנה מחמש השנים האחרונות, ובתמורה ישובו מיד לעבודה. האוצר טוען כי למורים מגיעה רק תוספת של 1.2 אחוז, אך המורים טוענים כי שכרם נשחק ב-15 אחוז בארבע השנים האחרונות ודורשים פיצוי על כך.
ישיבת ועדת החינוך של הכנסת אתמול היתה סוערת. מזכ"ל הסתדרות המורים, אברהם בן שבת, אמר כי "נעשה הכל כדי לסיים את השביתה, אך הכדור נמצא במגרשו של משרד האוצר".
הממונה על התקציבים באוצר, דוד מילגרום, אמר אתמול כי השכר הממוצע למורה עומד על 7,000 שקל לחודש. "ניתן לבדוק אם השכר נשחק, אבל לא נעלה באופן גורף את השכר כי הדבר יגרום לגל שביתות במגזר הציבורי, ולשבירת מסגרת התקציב בשל תביעות שכר נוספות". על כך הגיב בן שבת: "איננו רוצים העלאה, אלא רק חובות שמגיעים לנו משנים קודמות".
שר החינוך יוסי שריד הביע תמיכה במורים ואמר: "אלה לא תלושי משכורת, אלא תלושי בושה. לצערי, איני רואה שמשרד האוצר מנהל מו"מ מהיר לסיום השביתה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully