וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגנה: "על האחראים לשימוש בנשק כימי לשאת באחריות"

הבית הלבן הביע דאגה עמוקה מהדיווחים על מתקפת נשק כימי בסוריה. גם האיחוד האירופי קרא למועצת הביטחון לקיים חקירה "מיידית ויסודית". הערב: דיון חירום במועצת הביטחון

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ארצות הברית הצטרפה הערב (רביעי) לבנות בריתה וגינתה את השימוש שנעשה לכאורה בנשק כימי בסוריה. "ארה"ב מודאגת עמוקות מהדיווחים על אודות מאות אזרחים סורים שנהרגו במתקפת כוחות הממשלה, במהלכה נעשה שימוש בנשק כימי, ליד דמשק מוקדם יותר היום", נמסר מהבית הלבן. "אנו פועלים במרץ להשגת מידע נוסף". עוד נמסר: "על האחראים לשימוש בנשק כימי לשאת באחריות".

האמריקנים קראו למועצת הביטחון של האו"ם לחקור בהקדם את ההאשמות החדשות. "צוות החקירות של האו"ם, שנמצא כעת בסוריה, מוכן לעשות זאת וזו גם המטרה שלו", נמסר. "כדי שממצאי האו"ם יהיו אמינים, עליהם (על הפקחים) לקבל גישה מיידית לעדי ראייה ולאנשים שהושפעו (מהתקיפה) ולקבל את היכולת לבחון ולאסוף ראיות פיזיות ללא כל הפרעה או מניפולציה מהממשלה הסורית... ארה"ב קוראת לכל הצדדים, בהם הממשלה והאופוזיציה, לספק גישה מיידית לכל המקומות החשובים לחקירה ולהבטיח את ביטחון צוות החקירה".

נשק כימי בסוריה - כותרות אחרונות
חשש מטבח כימי חסר-תקדים בסוריה: ”הרחובות מלאים בגופות”
דיווחים בסוריה: מאות הרוגים במתקפה כימית בדמשק

גופות של אזרחים שנהרגו לכאורה ממתקפת נשק כימי בכפר גוטה בפרברי דמשק. סוריה, 20 באוגוסט 2013. רויטרס
גופות של אזרחים שנהרגו לכאורה מנשק כימי בפרברי דמשק/רויטרס

גורמים במועצת הביטחון של האו"ם אמרו כי המועצה תקיים דיון חירום בעקבות הדיווחים. לדבריהם, הדיון יתקיים בשעה 22:00 הערב (שעון ישראל). מוקדם יותר קרא האיחוד האירופי לקיים חקירה מקיפה של הטענות. "ראינו בדאגה את הדיווחים על השימוש האפשרי בנשק כימי בידי המשטר הסורי", אמר הדובר של שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון. לדבריו, "האשמות כאלה צריכות להיחקר באופן מיידי וביסודיות. האיחוד האירופי חוזר ואומר שכל שימוש בנשק כימי, על ידי מי מהצדדים בסוריה, לא יתקבל בשום אופן". בנוסף, דיפלומט באו"ם אמר כי בריטניה וצרפת צפויות לשגר מכתב למזכ"ל האו"ם באן קי מון עוד היום, בו ידרשו שהארגון יחקור את הטענות. רוסיה - ידידתו הקרובה של משטר אסד - טענה כי מדובר ב"פרובוקציה" מטעם האופוזיציה.

הגינוי של האיחוד מגיע לאחר קריאה מצדה של ערב הסעודית לקיים דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם על האפשרות שאכן נעשה שימוש בנשק הקטלני במדינה. "הגיע הזמן שמועצת הביטחון תישא באחריות, תתגבר על ההבדלים בין חבריה ותשיב את האמון של הקהילה הבינלאומית על ידי החלטה ברורה שתשים קץ למשבר האנושי הזה", אמר שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"נקודת מפנה בפעולות המשטר"

במקביל, טענה האופוזיציה הסורית כי מספר ההרוגים ממתקפת הנשק הכימי של צבא אסד באזור הבירה דמשק עלה ל-1,300. "הפשעים של היום אינם הפעם הראשונה שהמשטר עושה שימוש בנשק כימי", אמר ג'ורג' סברה, ממנהיגי האופוזיציה, במסיבת עיתונאים באיסטנבול. עם זאת, לדבריו, המתקפה של היום "מהווה נקודת מפנה בפעולות המשטר. הפעם זה היה למטרות השמדה ולא טרור".

סברה טען כי 300 אזרחים נהרגו היום בפרבר חמוריה, 150 בדומא, 100 בכפר בטנה, 100 בסבקה ו-100 במודאמיה, ממערב לבירה. ממשלת סוריה, מנגד, הכחישה את ההאשמות וטענה כי הן "אינן נכונות לחלוטין". מדינות המערב ומדינות האזור קראו לצוות הפקחים המיוחד שהגיע לדמשק רק לפני שלושה ימים לבדוק את הדיווחים האחרונים.

גופות של אזרחים שנהרגו לכאורה ממתקפת נשק כימי בכפר גוטה בפרברי דמשק. סוריה, 20 באוגוסט 2013. רויטרס
"הסלמה קיצונית בשימוש בנשק כימי בסוריה"/רויטרס

שר החוץ הבריטי וויליאם הייג אמר מוקדם יותר כי הוא "מודאג מאוד מהדיווחים על מותם של מאות בני אדם, בהם ילדים, במתקפה אווירית ובירי נשק כימי ליד דמשק". הייג אמר כי בריטניה עדיין מנסה לאמת את הדיווחים של המורדים הסורים. "אם יתברר שיש אמת בטענות, הדבר יהווה הסלמה קיצונית בשימוש בנשק כימי בסוריה". לדבריו, לונדון תנסה להעמיד לדין את כל מי שישתמש בנשק כימי. שר החוץ הבריטי אמר כי לונדון תעלה את הנושא בפני מוצעת הביטחון של האו"ם, ותדרוש מסוריה לאפשר לפקחי הארגון לבקר באתר שבו דווח על המתקפה.

גם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, דרש מהאו"ם לבקר באזורים בדמשק, שבהם אירעה לכאורה המתקפה הכימית. בפתח ישיבת הממשלה בפריז אמר הולנד כי "יש לבדוק ולוודא את הטענות" שהעלתה האופוזיציה הסורית.

(עדכון קודם: 18:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully