וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצח את הטרור - בלי להתנצל

דניאל דורון

21.8.2013 / 8:13

נשיא סוריה בשאר אסד הוא איש מתועב, אולם בדבר אחד הוא צודק - את הטרור אין לנצח אלא במלחמה. מומחים רבים טוענים כי את הטרור אפשר להפסיק רק באמצעות "אופק מדיני", אך מהו מקור האמונה העיוורת בכך שהקמת מדינה ערבית פושעת לצידנו תדביר את הטרור? אם ללמוד מהנעשה ברשות הפלשתינית, גם מדינה ערבית זו תהיה מושחתת ושליטיה יוסיפו לענות את אזרחיה, לרושש ולאמלל אותם, וללבות את רגשות הזעם והתסכול שלהם נגד ה"כיבוש".

תנועת הטרור הראשונה של החששים במאה ה?11 הושמדה לחלוטין על ידי המונגולים; האנגלים ניצחו את הטרור בהודו ודיכאו בכוח את המרד הערבי ב?1939; ההתקוממות הקומוניסטית ביוון דוכאה בכוח, וכך גם במלזיה; האחים המוסלמים הושמדו על ידי אסד האב בסוריה, ופת"ח על ידי חוסיין בירדן; גם הבריגדות האדומות באיטליה והצבא האדום ביפן, באדר מיינהוף בגרמניה וקבוצת "הדרך הזוהרת" בפרו - כולם, ללא יוצא מהכלל, הושמדו בכוח; אפילו הריסון של האחים המוסלמים במצרים לא הושג על ידי "אופק מדיני", לא בעבר ולא בהווה.

פגישת לבני-עריקאת. לשכת העיתונות הממשלתית
גם מדינה ערבית זו תהיה מושחתת ושליטיה יוסיפו לענות את אזרחיה לבני ועריקאת/לשכת העיתונות הממשלתית

ראשי השב"כ לשעבר, שדיברו בסרט "שומרי הסף", הציגו קונספציה שלטעמי שגויה. זה מסביר אולי למה הם, וגם צה"ל האדיר והיקר, נכשלו בהדברת הטרור. הם כנראה לא למדו עד כמה מסוכנת היא הדבקות בקונספציה (ולא רק במלחמת יום כיפור), ואילו אצלנו לא נדלקו בזמן נורות אדומות כשהתגלה כי האנשים שבידיהם הפקדנו את ביטחוננו ואת עתידנו, הם בוודאי אנשים מוכשרים ביותר אך גם אנשים תמימים ונאיביים (כי מי אם לא אדם נאיבי מאוד היה מוכן להפקיד את שמו הטוב בידי במאי מניפולטיבי, שמשימתו הברורה היתה ללמד אותנו להבין לנפשם של טרוריסטים ולטעת בנו, מסיבות של מוסרניות ורדיפת צדק, כמובן, רגשי אשמה).

הקודקודים לא המציאו את הקונספציה השגויה. זו היתה נחלת הקונצנזוס השולט בתקשורת ובאקדמיה ובקרב עשרות הפרשנים המלומדים, שהסבירו לנו מאות פעמים שכבר ניסו להשתמש בכוח בלבנון, ברצועה ובגדה - ותמיד נכשלו.

אכן, ניסינו כוח, אך אף פעם לא כוח נחרץ דיו וחכם שיביא להכרעה. לא ניסינו לעצור בנחישות את הסיוע המאסיבי שהעבירו סוריה ואיראן לחיזבאללה, ומצרים ואיראן לחמאס. במקום זאת נקטנו לרוב פעולות בלתי יעילות כהטלת סגרים, שהענישו אוכלוסייה חפה מפשע. במקום לייבש את הביצה - חיסלנו יתושים. ביזבזנו תחמושת יקרה ומתוחכמת על הרס משגרי טילים ומרגמות פרימיטיביים וזולים, אך לא ניסינו את הפתרון האחד והמוכח - השמדת המבנה הפיקודי והארגוני של הטרור. ביזבזנו מאמצים על הריגת לוחמים ומפקדים זוטרים, וגם אלה במשורה, כך שבקלות נמצאו להם מחליפים. מדינה דמוקרטית חייבת, כמובן, לרסן את כוחה ולהשתדל לא לפגוע באזרחים, אך בלית ברירה עליה להשתמש בכוח נחרץ.

צה"ל האדיר מסוגל לנצח את כנופיות הטרור, המונות כמה אלפים, אבל צריך להשתחרר קודם מקונספציות שגויות ולא להאמין שאת הטרור אי אפשר לנצח בכוח; והעיקר לחדול מתקוות השווא כי בעזרת הקמת עוד מדינה אירידנטית יבוא השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully