וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ההגנה לבריאות שלנו

רן רזניק

21.8.2013 / 8:10

למרבה הצער, התמונה כבר ברורה: נגיף הפוליו הפראי, שמקורו ככל הנראה במצרים ושעלול לגרום מקרי תחלואה קשים, כולל שיתוק ילדים ומוות - הולך ומתפשט בין בני אדם בישראל.

אתמול נמצא נגיף שיתוק הילדים לראשונה בצפון הארץ, במתקן ביוב באזור חדרה, שאליו הוא נדד לאחר שתחילה התגלה לפני כמה חודשים במתקני ביוב בדרום הארץ ולאחר מכן התגלה לפני כמה שבועות באזור רמלה ודרום השרון.

ואולם, כידוע, אין מדובר בנגיף שעובר במתקני ביוב, אלא בנגיף המופרש לביוב על ידי בני אדם. המשמעות היא שבני אדם בישראל רק ממשיכים ומדביקים זה את זה.

החל מבצע החיסון הארצי נגד נגיף הפוליו. דניאל בוק
בני אדם בישראל רק ממשיכים ומדביקים זה את זה. מבצע חיסוני הפוליו/דניאל בוק

על פי ממצאי בדיקות המעבדה של משרד הבריאות, כ?40 ישראלים בדרום הארץ נמצאו נושאים את הנגיף הפראי, רובם ילדים שכבר חוסנו בחיסונים שניתנים בזריקה (על ידי הנגיף המומת).

למרבה השמחה, ילדים אלה לא נדבקו במחלה (כי הם מחוסנים), אבל הם מעבירים אותה לאנשים אחרים בקרבתם - בני משפחה, חברים ושכנים.

חלקם יכול להיות פגיע מאוד להידבקות בנגיף הפראי - למשל, תינוקות עד גיל חודשיים שלא חוסנו (בישראל נולדים יותר מ?150 אלף תינוקות בשנה), אנשים חולים שהמערכת החיסונית שלהם פגועה, או מבוגרים שההתחסנות שלהם מפני הנגיף כבר נחלשה, גם אם קיבלו בילדותם את החיסון.

על פי ההערכות במשרד הבריאות, לא מדובר רק בכ?40 ילדים שנושאים בגופם את הנגיף המסוכן, אלא שיש כ?1,000 ישראלים הנושאים בכל רגע נתון את הנגיף המסוכן, אשר עלול לגרום במקרים בלתי מבוטלים לשיתוק ולמוות.

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, כבר התריע כי "מקרה של פוליו עלול להתרחש בארץ בכל רגע". למרבה השמחה, עד עתה לא התגלה אפילו מקרה תחלואה ממשי אחד בישראל, ומבצע החיסונים, שהתרחב לכל הארץ, נועד לצמצם ככל האפשר את האפשרות שיהיו בישראל מקרי תחלואה חדשים וקשים של שיתוק ילדים.

את מעגלי ההדבקה האינסופיים והמסוכנים של הנושאים את הנגיף המסוכן בגופם, מבקש משרד הבריאות למנוע או לצמצם באמצעות מבצע ההתחסנות של כל מיליון הילדים שנולדו החל מינואר 2004.

תוספת החיסון נועדה להוסיף חגורת ביטחון לילדים עצמם ולנסות לבלום את המשך התפשטות נגיף הפוליו הפראי והמסוכן ברחבי הארץ. מדובר במימוש של בסיס ההגנה על בריאות הציבור, והציבור הוא כל אחד מהילדים, ההורים ובני המשפחה. בלי להפריז, אפשר לומר כי החיסונים הם צבא ההגנה של הבריאות של כל אחד ואחד מאיתנו.

חשוב גם מאוד לזכור כי מחלת שיתוק הילדים (הפוליו) אינה מחלה תיאורטית או מחלה ששייכת לפרהיסטוריה. על פי נתוני משרד הבריאות, החל מ?1950 ועד היום חלו במחלת הפוליו 7,234 ישראלים.

כמו כן, על פי נתונים אלה, חיים בישראל היום 4,195 נפגעי פוליו, אשר מקבלים קיצבת נכות מביטוח לאומי בגלל שיתוק שהם סובלים ממנו בשל מחלה זו. 1,000 מהם סובלים משיתוק בגפיים. מבצע החיסונים נועד לצמצם את האפשרות שלרשימה זו יתווספו חולים ישראלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully