וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור קל: דרגת אלוף הוענקה לתא"ל בן 100

20.8.2013 / 22:00

באיחור של 60 שנה, לאחר שהובטח לו על ידי משה דיין כי יועלה בדרגה, הוענק התואר המיוחל לתא"ל בדימוס יצחק פונדק, שסיפר בהתרגשות: "כמי שתרם כל חייו, זה היה חשוב לי"

צילום: דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו באלוף פונדק מקבל את דרגותיו)

באיחור של 60 שנה: דרגת אלוף ייצוגית הוענקה היום (שלישי) לתת-אלוף בדימוס יצחק פונדק, בן מאה וחודשיים. הטקס נערך במעמד שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, חברים ובני משפחה. בשנת 1954 החליט ראש המטה הכללי דאז, משה דיין, להעניק לפונדק דרגת אלוף, אך הבטחה זו לא מומשה. היום, לאחר כמעט שישה עשורים, קוימה ההבטחה. "אני שמח מאוד. סוף סוף קיבלתי את הדרגה שהגיעה לי", סיפר פונדק בהתרגשות לוואלה! חדשות. "אמנם באיחור קל של 60 שנה, אבל בסוף זה הגיע".

במשך השנים חשש פונדק כי לא יזכה לקבל כלל את הדרגה שהובטחה לו: "החששות האלו ליוו אותי כל השנים", סיפר. "כמי שתרם למדינה והצבא כל חייו, הדבר הזה היה חשוב לי מאוד. במהלך השנים פניתי לכמה שרי ביטחון ותמיד נעניתי בשלילה. הם אמרו לי שזה תקדים והם לא יכולים לעשות תקדימים. שאלתי אותם כמה קצינים בדרגת תת-אלוף חיכו 60 שנה לדרגה שהובטחה להם ולא נעניתי. מדוע עכשיו? כנראה שצריך לחגוג מאה בשביל זה".

באיחור של 60 שנה: יצחק פונדק זכה לדרגת אלוף. דובר צה"ל
חשש שכבר לא יזכה בתואר שהובטח לו. פונדק מקבל את דרגותיו, היום/דובר צה"ל

פונדק פיקד בחזית הדרום במלחמת העצמאות. לאחר תום המלחמה פיקד על חטיבת הנח"ל, ובשנת 1953 מונה לפקד על גייסות השריון. בשנת 1971 נקרא לשירות הצבאי על ידי שר הביטחון דאז, משה דיין, ומונה למושל רצועת עזה בדרגת תת-אלוף.

במהלך הטקס פנה הרמטכ"ל לפונדק, ואמר: "יצחק, מורשתך האדירה מלווה אותנו במהלך השנים. אני חש כי מדובר באירוע ייחודי ותקדימי, הבעת הערכה ותודה כלפיך וכלפי פועלך. אני שמח כי היה בידי לעשות צדק ולהעניק לך את דרגת האלוף. זהו רגע מרגש לך, למשפחתך ולצה"ל".

ואילו השר יעלון הוסיף: "כשהרמטכ"ל בא עם השאלה לגבי הענקת דרגת האלוף ליצחק, היה רגע של התרגשות, כי זו ההיסטוריה שהתחנכנו עליה. הבנו שיש פה הזדמנות לעשות צדק היסטורי. הרמטכ"ל המליץ, ואני ברצון רב ובהתרגשות אישרתי שנכון לעשות את הצדק ההיסטורי הזה ליצחק, שמאז שעלה לארץ היה חבר הגנה ואחר כך בכל חייו בשירות הציבורי, בין אם בצה"ל, בין אם בשליחות בשם המדינה בעולם, בהקמת העיר ערד ובפעילות בחבל ערד". פונדק, שלא הצליח להסתיר את התרגשותו, אמר בתגובה: "כבוד הרמטכ"ל ושר הביטחון, היום ריפאתם את הפצע שהיה בי במהלך 60 השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully